Článek
Audi A1 Sportback je dlouhé 3,95 metru a technicky pochopitelně vychází z již dříve představené třídveřové varianty. Zajímavé je, že třídveřová i pětidveřová á-jednička mají v podstatě stejné rozměry - stejná je již zmiňovaná délka (3,95 m), rozvor náprav (2,47 m) nebo velikost zavazadlového prostoru (270 l). Šířka karoserie je o zanedbatelných šest mm větší, stejně nepatrně narostla i výška karoserie.
Novinka je k dostání se sedmi motory, ve všech případech jde o čtyřválce. Rozpětí výkonů sahá od 63 kW (86 k) do 136 kW (185 k) u vrcholného provedení 1,4 TFSI.

Audi A1 Sportback (2012)
Technickou zajímavostí je systém odpojování válců. Ze čtyřválce se tak snadno stane dvouválec, který má nižší spotřebu. Systém samočinně mění zdvih ventilů, přičemž při nízkém a středním zatížení odpojuje ventily druhého a třetího válce. Otáčky se musí pohybovat v rozmezí 1400 až 4000 a točivý moment mezi cca 25 a 75 Nm. Spotřeba je díky této vychytávce dle Audi nižší o 0,4 litru na sto ujetých kilometrů.

Audi A1 Sportback (2012)
Přední náprava je typu McPherson, vzadu je technicky jednodušší řešení - vlečená ramena spojená torzní příčkou. Standardně jsou poháněna přední kola. Řízení s elektrohydraulickým posilovačem má převod 14,8:1. Kola mají průměr 15 až 17 palců, pro sportovní paket až 18 palců.
Přední brzdové kotouče jsou vnitřně chlazené a stabilizační systém ESP má standardně elektronickou uzávěrku diferenciálu, která omezuje přirozenou nedotáčivost A1 Sportbacku.

Audi A1 Sportback (2012)
Vzhledem k prémiovosti, kterou symbolizuje i vyšší pořizovací cena, lze pro A1 Sportback dokoupit řadu komfortních systémů, které jsou dostupné pro větší modely. Jde například o bi-xenonové světlomety, multimediální systém propojitelný s iPadem, audiosystém Bose Surround System s výkonem 465 W a 14 reproduktory či připojení k internetu (a možnost za jízdy poslouchat webové rádio a vytvořit hotspot WLAN až pro osm zařízení).

Audi A1