Hlavní obsah

Audi začalo prodávat pětidveřovou verzi modelu A1

Novinky, Martin Žemlička

Audi pro svou nejmenší modelovou řadu připravilo i praktičtější pětidveřovou verzi Sportback. Nový model se právě začal prodávat, zajímavostí u motoru 1,4 TFSI je systém odpojování válců, který snižuje spotřebu paliva. Nový model stojí v Česku od 416 300 korun.

Foto: Audi

Audi A1 Sportback (2012)

Článek

Audi A1 Sportback je dlouhé 3,95 metru a technicky pochopitelně vychází z již dříve představené třídveřové varianty. Zajímavé je, že třídveřová i pětidveřová á-jednička mají v podstatě stejné rozměry - stejná je již zmiňovaná délka (3,95 m), rozvor náprav (2,47 m) nebo velikost zavazadlového prostoru (270 l). Šířka karoserie je o zanedbatelných šest mm větší, stejně nepatrně narostla i výška karoserie.

Novinka je k dostání se sedmi motory, ve všech případech jde o čtyřválce. Rozpětí výkonů sahá od 63 kW (86 k) do 136 kW (185 k) u vrcholného provedení 1,4 TFSI.

Foto: Audi

Audi A1 Sportback (2012)

Technickou zajímavostí je systém odpojování válců. Ze čtyřválce se tak snadno stane dvouválec, který má nižší spotřebu. Systém samočinně mění zdvih ventilů, přičemž při nízkém a středním zatížení odpojuje ventily druhého a třetího válce. Otáčky se musí pohybovat v rozmezí 1400 až 4000 a točivý moment mezi cca 25 a 75 Nm. Spotřeba je díky této vychytávce dle Audi nižší o 0,4 litru na sto ujetých kilometrů.

Foto: Audi

Audi A1 Sportback (2012)

Přední náprava je typu McPherson, vzadu je technicky jednodušší řešení - vlečená ramena spojená torzní příčkou. Standardně jsou poháněna přední kola. Řízení s elektrohydraulickým posilovačem má převod 14,8:1. Kola mají průměr 15 až 17 palců, pro sportovní paket až 18 palců.

Přední brzdové kotouče jsou vnitřně chlazené a stabilizační systém ESP má standardně elektronickou uzávěrku diferenciálu, která omezuje přirozenou nedotáčivost A1 Sportbacku.

Foto: Audi

Audi A1 Sportback (2012)

Vzhledem k prémiovosti, kterou symbolizuje i vyšší pořizovací cena, lze pro A1 Sportback dokoupit řadu komfortních systémů, které jsou dostupné pro větší modely. Jde například o bi-xenonové světlomety, multimediální systém propojitelný s iPadem, audiosystém Bose Surround System s výkonem 465 W a 14 reproduktory či připojení k internetu (a možnost za jízdy poslouchat webové rádio a vytvořit hotspot WLAN až pro osm zařízení).

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Audi A1

Související témata:

Výběr článků

Načítám