Článek
Nové Audi A3 Sportback má o 35 mm delší rozvor náprav než třídveřová verze. Na délku měří karosářská verze 4310 mm, je široká 1780 mm a vysoká 1425 mm. Zavazadlový prostor má v základní konfiguraci objem 380 litrů, což je na kombi podprůměrná hodnota.
Přední náprava je v porovnání s předchůdcem posunuta o 40 milimetrů dopředu, což snížilo i převis karoserie. Všechny motory jsou skloněny o 12 stupňů dozadu. Přední náprava je typu McPherson s trojúhelníkovými příčnými rameny, zadní náprava je víceprvková (v případě slabších motorizací pouze kliková). V případě sportovního podvozku je světlá výška snížena o 15 nebo 25 mm.
Mimochodem, součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx má hodnotu 0,30 (u minulé generace 0,32). Myslelo se i na chodce, při srážce se kapota o několik centimetrů nadzdvihne pyrotechnickým zařízením, které ztlumí srážku.
Ceny od 554 600 korun
Ceny nejsou zrovna lidové, což by od automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku asi stejně nikdo neočekával. Audi A3 Sportback Attraction 1.2 TFSI lze pořídit za 554 600 korun (příplatek pro třídveřovou verzi činí bezmála 25 tisíc korun), 1.4 TFSI přijde na 584 900 korun a 1.8 TFSI na 665 500 korun. Pro příznivce nafty jsou připraveny jednotky 1.6 TDI za cenu od 612 100 korun a 2.0 TDI od 685 700 korun.
Ceny nejsou zrovna lidové, což by od automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku asi stejně nikdo neočekával. Audi A3 Sportback Attraction 1.2 TFSI lze pořídit za 554 600 korun (příplatek pro třídveřovou verzi činí bezmála 25 tisíc korun), 1.4 TFSI přijde na 584 900 korun a 1.8 TFSI na 665 500 korun. Pro příznivce nafty jsou připraveny jednotky 1.6 TDI za cenu od 612 100 korun a 2.0 TDI od 685 700 korun.
Sériová výbava nových modelů A3 Sportback se shoduje s třídveřovými modely A3. Výbavová linie Attraction zahrnuje čelní, boční a okenní airbagy, kolenní airbag pro řidiče, ESP (včetně elektronické uzávěrky diferenciálu EDS), klimatizaci, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a rádio se 4 reproduktory.
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI o výkonu 90 kW (122 k) spotřebuje dle normované spotřeby v kombinovaném režimu 5,3 l/100 km. Motor 1.8 TFSI o výkonu 132 kW (180 k) vyžaduje v kombinaci s převodovkou S tronic 5,6 litru. Dvoulitrové TDI o výkonu 110 kW (150 k) má normovanou spotřebu 4,1 l/100 km.
Později nabídku tří motorizací doplní turbodiesel 1.6 TDI o výkonu 77 kW (105 k). V březnu se pod kapotou objeví jednotka 1.4 TFSI CoD s výkonem 103 kW (140 k) a vypínáním poloviny válců při malém zatížení. O dva měsíce později rozšíří nabídku zážehová jednotka 1.2 TFSI 77 kW (105 k). Vrcholnou verzi 1.8 TFSI doplní verze s pohonem 4x4 a turbodiesel 2.0 TDI S tronic quattro s výkonem 135 kW (184 k).
Redaktor Novinek už tento týden testuje A3 Sportback s motorem 1.8 TFSI a samočinnou převodovkou, recenze bude zveřejněna zkraje příštího týdne.