Hlavní obsah

Audi v modelech RS zatím zůstane u velkých motorů, chystá silné hybridy

Německá automobilka Audi u svých modelů RS vyšších tříd zatím nebude sahat ke zmenšování motorů, cituje web CNet vedoucího marketingu Audi Sport Constantina Dresslera. Naopak ke stávajícím jednotkám V6 a V8 přidá elektrifikaci, čímž sníží jejich tabulkové emise. Audi Sport se tak nevydá stejnou cestou jako konkurenční Mercedes-AMG.

Foto: Petr Horník, Právo

Audi RS 7 Sportback (ilustrační foto)

Článek

Řada konzervativních fanoušků rychlých mercedesů při té informaci zatlačilo slzu. Nový Mercedes-AMG C63 totiž v rámci snižování emisí dorazí na trh se čtyřválcovým motorem a elektrifikací. Konkurenční Audi se ale takovým směrem údajně vydávat nebude. Pod kapotou modelů vyšších tříd tak zůstanou větší šestiválce i osmiválce.

V Ingolstadtu přemýšlejí podle vedoucího marketingu Audi Sport Constantina Dresslera, kterého cituje web CNet, jinak. Audi RS bude pochopitelně také svá nejsilnější auta elektrifikovat, ale čtyřválce do nich nedá.

Audi chystá překvapení v budoucí řadě elektromobilů. Kombíky nebudou chybět

AutoMoto

Patrné ale je, že se o této možnosti v Audi rozhodně bavili. Vždyť nový Mercedes-AMG C 63 sice čtyřválec dostal, ve spojení s elektromotorem ale produkuje neuvěřitelných 671 koňských sil. Aktuální Audi RS5 přitom bez elektrifikace s motorem V6 produkuje „pouhých“ 444 koní.

Prvním elektrifikovaným vozem Audi RS by podle zdrojů webu CNet mohlo být ostré SUV RS Q5, které by mělo dorazit s hybridním motorem 2,9 litru V6. O detailech ale Audi ještě nemluvilo.

Dalším stupněm bude i u nejsilnějších modelů se čtyřmi kruhy plná elektrifikace. Pouze elektromobily bude značka uvádět od roku 2026.

Související články

Test Audi RS 7 Sportback: Supersport všedního dne

Kúra od Audi Sport dopřává už tak atraktivnímu čtyřdveřovému kupé A7 ještě dramatičtější vzezření. Jaký je čtyřdveřový vrchol nabídky sportovní divize, který...

Výběr článků

Načítám