Hlavní obsah

Audi v Evropě, AUDI v Číně. Německá automobilka zakládá novou značku bez čtyř kruhů

Nová čínská značka automobilky Audi se jmenuje stejně, jen jsou všechna čtyři písmena velká. Model E je první ze tří, které tamním zákazníkům AUDI zkraje nabídne.

Foto: Audi

Koncept AUDI E

Článek

Německá automobilka Audi představila v Číně novou značku elektrických vozů, která ponese jednoduchý název „AUDI“. Vzniká ve spolupráci s dlouholetým partnerem SAIC, čínským státním automobilovým koncernem, pod nějž patří i třeba značka MG. První model, elektrické kombi AUDI E, se ukázal ve formě konceptu.

Nová značka cílí na mladší čínské zákazníky se zájmem o nové technologie. AUDI E je prvním ze tří plánovaných modelů - do roku 2027 jej doplní sedan a SUV. Pozoruhodné je, že první model byl vyvinut do současné formy za pouhých 18 měsíců, což je čas výrazně kratší než u tradičních modelů Audi.

„Toto partnerství vytváří základ pro novou generaci pokročilých, inteligentních vozidel určených výhradně pro Čínu,“ uvedl generální ředitel Audi Gernot Döllner.

Test Audi Q8: Zapomeňte na kompromisy

Testy

Vůz je postaven na nové platformě Advanced Digitalised Platform, vyvinuté společně Audi a SAIC. Disponuje 800V elektrickou architekturou a dvěma elektromotory s kombinovaným výkonem 562 kW a točivým momentem až 800 Nm. Díky pohonu všech kol Quattro a vektorování točivého momentu zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy. Vůz je se svými rozměry 4870 mm na délku, 1990 mm na šířku a 1460 mm na výšku mírně větší než nové Audi A5 Avant. Delší rozvor 2950 mm slibuje prostornější interiér.

Na rozdíl od stávajících modelů Audi nebude AUDI E používat tradiční logo čtyř kruhů, což signalizuje jiný směr v designu. Ten kombinuje výrazné LED osvětlení s čistými minimalistickými plochami. Interiér je vybaven velkým zakřiveným dotykovým displejem a čtyřmi samostatnými sedadly. Luxusní atmosféru podtrhuje kombinace přírodních vláken a dřevěných obkladů.

Baterie o kapacitě 100 kWh umožňuje dojezd přes 700 kilometrů podle čínského standardu CLTC. Na vysokovýkonné DC nabíječce má vůz zvládnout dobití energie na 300 km jízdy za pouhých 10 minut. Sériová verze nabídne natáčení zadních kol a vzduchový podvozek.

Audi má problém najít vhodného zájemce o svou bruselskou továrnu

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám