Článek
Pohon vozu mají na starost dva elektromotory napájené nejenom elektrickým proudem z palivových článků, ale rovněž z vysokonapěťového akumulátoru. Vpředu uložený elektromotor pohánějící přední kola nabídne největší výkon 90 kW, zadní pak 140 kW. Celkový točivý moment dosahuje zajímavých 550 Nm.
Z výše uvedeného vyplývá, že se výkon přenáší na všechna čtyři kola. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne popisovaný koncept pod sedm sekund a rozjede se až na 200 km/h.
Automobil má celkem tři nádrže na vodík s pracovním tlakem 700 barů. Ty jsou uloženy pod prostorem pro cestující a pod zavazadlovým prostorem, cestujícím ani zavazadlům tak „neberou” volný prostor.
Kompletní natankování všech nádrží zabere pouhé čtyři minuty, což je doba podobná při tankování konvenčního vozidla. Dojezd udávaný automobilkou činí 600 kilometrů. Problém je samozřejmě v infrastruktuře - třeba v Česku je jediná čerpací vodíková stanice (v Neratovicích). Spotřeba činí dle výrobce jeden kilogram vodíku na 100 kilometrů (v Německu přijde na cca 240 korun, v Česku je o pár desítek korun levnější), obrovskou výhodou jsou samozřejmě nulové emise. Z výfuků proudí ven jen neškodná vodní pára.
Koncept je funkční a zvládá i autonomní jízdu - tu bude v sériové podobě nabízet nové Audi A8, které na trh přijde v roce 2017.
Vozítko na Měsíc
Druhým prototypem je měsíční vozidlo. To je z velké části zkonstruováno z vysokopevnostního hliníku a má hmotnost 35 kilogramů. V Audi na něm pracuje deset inženýrů; berlínský tým Part-Time Scientists chce vozítko v rámci soutěže Google Lunar Xprize dostat do vesmíru v roce 2017. Pokouší se o to dalších patnáct týmů.
Vozítko nazvané Audi lunar quattro pohání sluneční světlo, zachycované solárními panely. Energie se ukládá do lithium-iontového akumulátoru, který napájí čtyři elektromotory v nábojích kol. Nejvyšší rychlost činí 3,6 km/h. Vozítko obsahuje tři kamery pro detailní záběry.