Článek
„Rozhodnutí uzavřít bruselskou továrnu je bolestivé. Pro mě osobně to bylo nejtěžší rozhodnutí, jaké jsem kdy musel ve své profesní kariéře učinit,“ uvedl člen představenstva Audi a šéf výroby Gerd Walker.
Belgická média v říjnu informovala, že mezi zájemci o bruselský závod je čínský výrobce elektromobilů Nio. Generální ředitel společnosti Nio William Li ale popřel, že by měla v plánu závod získat.
Závod v Bruselu má téměř 3000 zaměstnanců. Vyrábí se zde pouze velké elektrické SUV Q8 e-tron - loni jich bylo 50 000. Byť se jedná o největší elektrické SUV v nabídce, ještě pod názvem Audi e-tron bylo v prodeji již od roku 2018, samotný model tak v následujících měsících či letech pravděpodobně čeká ukončení výroby nezávisle na továrně.
Hyundai a BAIC investují do společného podniku v Číně
Automobilky masivně investovaly do kapacit a vývoje technologií. Těžce je tak zasáhla nižší poptávka po elektromobilech, než se očekávalo. Společnost Audi začátkem tohoto roku varovala, že její prodej letos klesne, protože pracuje na zavádění nových modelů a zároveň snižuje náklady.
Volkswagen naposledy uzavřel svůj závod v americké Pensylvánii, a to v roce 1988. Začátkem září ale společnost varovala, že by mohla uzavřít některé závody hlavní značky VW v Německu, protože hledá způsoby, jak ušetřit dalších několik miliard eur.
V současnosti se spekuluje, že by mohly být uzavřeny tři německé závody. Pokud se tak stane, bylo by to první ukončení výroby v Německu v 87leté historii automobilky.