Článek
Pokud jste za posledních pár let nabyli dojmu, že vozy Audi vypadají všechny úplně stejně, jen se trošku liší velikostí, nebyli jste sami. Automobilka tuhle strategii zvolila zcela cíleně, nebyla to náhoda ani lenost designérů.
Důvodem byly rozvíjející se trhy. „Tento postup byl použit, aby byla Audi snáze poznat na nových a rozvíjejících se trzích. Nyní jsme na trzích jako čínském už dobře známí, takže můžeme tuto filozofii měnit a dát každému autu vlastní vzhled,” vysvětlil Rupert Stadler, generální ředitel značky.
„Nyní je prostor pro větší odlišení,” dodal šéfdesignér Marc Lichte.Týká se to konvenčních aut, ale ještě více elektromobilů. „Design se bude ubírat hodně odlišným směrem,” řekl Lichte na jejich adresu.
Práce s elektrickým pohonným ústrojím totiž dá designérům větší volnost po stránce proporcí. To znamená, že bychom měli vídat Audi s kratšími převisy, nízkými kapotami a podle Lichteho slov s „celkově atraktivnějším designem”.
Fotografie u tohoto článku ukazují zbrusu novou A7, která je pravděpodobně z prvních modelů s „nematrjoškovým” designem. V jejím designu nicméně vidíme spíš evoluci než revoluci a třeba se současnou A5 si novinku také leckdo splete, zejména zepředu [celá zpráva]. Jak se to vyvine dále, si zatím počkejme.