Hlavní obsah

Audi uvádí plug-in hybridní Q8. Elektromobilní značky ale nedostane

Novinky, Daniel Havlina, Marek Bednář

Německé Audi přivádí na evropský trh své vrcholové SUV Q8 s plug-in hybridním pohonem. Za zrychlení na 100 km/h pod 6 sekund zaplatíte nejméně dva miliony korun. K mání jsou dvě výkonové verze, ale ani jedna se nevejde do limitu emisí 50 g CO2/km.

Foto: Audi

Audi Q8 60 TFSIe Quattro

Článek

Audi vyrukovalo na ty své zákazníky, kteří chtějí jezdit rychle, ale zároveň částečně bez lokálních emisí škodlivin, s novými variantami SUV Q8 - plug-in hybridy 55 TFSIe Quattro a 60 TFSIe Quattro. Liší se od sebe především výkonem, jejich základ však tvoří stejný šestiválcový benzínový motor s objemem 3,0 litru a osmistupňovou automatickou převodovkou.

První jízda v Audi SQ7 a SQ8 TFSI: Konečně správné palivo

Testy

V případě slabší varianty 55 nabídne plug-in hybridní Q8 kombinovaný výkon až 280 kW/381 koňských sil a točivý moment 600 N.m. Silnější „šedesátka” nabízí výkon 340 kW/462 koní a 700 N.m. U obou je maximální rychlost omezena na 240 km/h, slabší verze se na rychlost 100 km/h dostane za 5,8 sekundy, silnější o čtyři desetiny rychleji.

Foto: Audi

Audi nabízí Q8 s plug-in hybridním pohonem ve dvou variantách. Silnější 60 a slabší 55 TFSIe.

O čistě elektrickou jízdu se stará elektromotor a lithium-iontová baterie s kapacitou 17,8 kWh. Zásuvkou, která je schopná poskytnout 7,4 kW nabíjecího výkonu, baterii dobijete za zhruba dvě a půl hodiny. Pouze na elektřinu má dle metodiky WLTP auto ujet 48 km v silnější, resp. 49 km ve slabší verzi s maximální rychlostí 135 km/h.

Samozřejmostí je možnost volby, jak se bude plug-in hybridní ústrojí chovat. Řidič může zvolit, zda auto pojede výhradně na elektřinu, zda bude držet určitou úroveň nabití baterie, anebo může pomocí volby „Auto” nechat rozhodování na voze samotném.

Foto: Audi

Dojezd na jednotlivé druhy pohonu přehledně ukáže digitální přístrojový štít.

Ani jedna z výkonových variant ovšem dle automobilky nedosáhne na českou „elektromobilní” registrační značku, která by vozidlo opravňovala např. volně parkovat v pražských „modrých zónách” či jezdit po dálnicích bez známky. Německé značky s „E” na konci sice auto na fotkách má, ale na tyto značky je požadavek v minimálním dojezdu na elektřinu 30 km, nikoliv v kombinovaných emisích CO2.

Silnější verze má normovanou spotřebu benzínu 2,7-2,8 l/100 km a elektřiny 22,6-22,9 kWh/100 km, což v emisích vychází na 62-63 g CO2/km. U slabší varianty to je 2,6-2,8 l/100 km, 21,9-22,9 kWh/100 km a 59-63 g CO2/km.

Audi A3 dostalo plug-in hybridní pohon

AutoMoto

Automobilka v tiskové zprávě zmiňuje také předvídavého asistenta pro hospodárnou jízdu, který určuje, zda vůz po uvolnění plynového pedálu bude kinetickou energii z pohybu rekuperací přeměňovat v elektřinu do baterie, anebo zda bude plachtit s vypnutým benzínovým motorem.

Foto: Audi

Interiér Q8 je jako vždy detailně propracovaný a vkusný.

V interiéru je to stará známá Q8 s armádou asistenčních technologií, kvalitně zpracovanými materiály nebo luxusními sportovními sedačkami z výbavy S-Line, které ale neumožňují nastavení hlavové opěrky. Za zmínku stojí také palubní systém MMI, který chytře používá dva centrální displeje.

Oproti konvenční verzi se o 100 litrů zmenšil zavazadelník - má nyní 505 litrů, resp. až 1625 l po sklopení zadních sedadel. Zůstává však možnost táhnout až 3,5 tuny těžký přívěs.

Audi už na vozidlo přijímá první objednávky. Ceny v sousedním Německu startují na ceně 75 351 euro, tedy v přepočtu 2,03 milionu korun.

Související články

Výběr článků

Načítám