Hlavní obsah

Audi Urbansphere je pojízdným obývákem na elektřinu

Audi uvedlo třetí a poslední vůz z řady konceptů „sphere“ s názvem Urbansphere. Futuristický elektromobil se siluetou minivanu je navržen pro použití ve velkoměstech budoucnosti. Urbansphere měl debutovat na autosalonu v Pekingu, který ale byl odložen kvůli pandemii.

Audi Urbansphere je pojízdným obývákem na elektřinuVideo: Audi/Novinky.cz

Článek

Po roadsteru Skysphere a limuzíně Grandsphere z loňského roku je minivan Urbansphere společným projektem designových studií Audi v čínském Pekingu a německém Ingolstadtu. Cílem bylo vytvořit vozidlo na míru pro čínská velkoměsta.

I přes důraz na městský provoz není koncept malým vozem, naopak měří 5,5 metru na délku, 2 metry na šířku a 1,78 metru na výšku. Rozvorem 3,4 metru se vyrovná i největším SUV na trhu.

Limuzína blízké budoucnosti. Koncept Audi Grandsphere předpovídá příští A8

AutoMoto

Díky proporcím vypadá jako minivan s aerodynamickou linií střechy, obřími 24palcovými koly a velkými digitálními plochami na obou koncích. Ty jsou navrženy tak, aby komunikovaly s okolím prostřednictvím LED diod ve stylu pixelů vytvářejících různé tvary a barvy.

Foto: Audi

Koncept Audi Urbansphere

Audi tento koncept popisuje jako „obývací pokoj na kolech a mobilní kancelář, sloužící jako třetí obytný prostor během času stráveného v dopravě“, přičemž se chlubí, že má ze všech svých modelů nejvíce vnitřního prostoru, k čemuž přispívá jak tvar karoserie, tak i elektrická platforma.

Zadní dveře se pro lepší přístup otevírají dozadu. I když se do auta bez problémů vešlo mnoho cestujících, urbansphere má pouze čtyři nezávislá sedadla uspořádaná ve dvou řadách. Sedadla mají různé stupně naklápění a natáčení, prodloužení opěrek nohou a reproduktory na opěrkách hlavy pro soukromé zvukové zóny.

Nový koncept Audi se umí sám prodloužit, když potřebujete více místa

AutoMoto

Volant, digitální přístrojová deska a pedály se skryjí, když je vozidlo v autonomním režimu. Ostatně stejně jako předchozí koncepty přichází urbansphere s autonomním řízením úrovně 4, které bude pravděpodobně zavedeno do sériových vozidel během druhé poloviny dekády.

Urbansphere je sice zatím designovou studií, ale je založen na platformě PPE zaměřené na prémiové elektromobily vyvinuté společnostmi Audi a Porsche pro sériová vozidla, včetně připravovaného Audi Q6 e-tron, A6 e-tron a Porsche Macan příští generace.

Audi představuje A6 Avant e-tron, předprodukční verzi elektrického kombi

AutoMoto

Koncept je vybaven dvěma elektromotory produkujícími kombinovaný výkon 295 kilowattů, 401 koní, a točivý moment 690 Nm. Systém pohonu všech kol quattro může v případě potřeby deaktivovat přední nebo zadní elektromotor, aby se snížila spotřeba energie.

Baterie umístěná na podlaze má kapacitu 120 kWh, přičemž Audi odhaduje dojezd vozu podle přísnějšího protokolu WLTP na přibližně 750 km. 800V architektura umožňuje rychlé nabíjení výkonem až 270 kW, a tak poskytuje dojezd 300 km za pouhých 10 minut, nabití na 5 až 80 procent trvá méně než 25 minut.

Zatím není jasné, co přesně Audi s koncepty řady Sphere zamýšlí. Mohou být pouhou designovou studií, ale také výrazně inspirovat budoucí sériové elektromobily.

Související témata:

Výběr článků

Načítám