Článek
S modelem Q4 e-tron vstupuje Audi mezi koncernové vozy na modulární elektrické platformě MEB. SUV Audi e-tron totiž v obou karosářských verzích staví na upravených základech modelů se spalovacími jednotkami, vrcholný e-tron GT pak spoléhá na platformu pro sportovní a luxusní elektromobily J1, kterou využívá i Porsche pro Taycan.
Karoserie novinky na délku měří 4590 mm, tedy o 6 mm více než v případě Volkswagenu ID.4, ale o 59 mm méně než u Škody Enyaq iV. Právě tyto dva elektrické crossovery lze brát jako příbuzné.
Nová Škoda Enyaq detailně. V základu za milion

Sériová verze vizuálně do značné míry čerpá ze stejnojmenného konceptu uvedeného v roce 2019. Samozřejmostí je velká maska, zaujmou zadní spojené svítilny.
Jediné, co Audi už zcela netají, je interiér. Celková architektura znalce moderních vozů značky nepřekvapí, zajímavě se však designéři vypořádali s absencí středového tunelu, což má své praktické výhody díky ploché podlaze. Volič převodovky je umístěn na jakési plovoucí ploše.

Audi Q4 e-tron
Středový displej infotainmentu má úhlopříčku až 11,6 palců, digitální přístrojový panel nabídne 10,25 palců. Novinka má i průhledový displej „head-up” s rozšířenou realitou. Navigaci pomůže virtuální dron, který se z pohledu řidiče vznáší nad vozovkou.
Audi představuje e-tron GT, verze RS je na stovce za 3,3 sekundy

Díky konstrukci typickou pro vozy na platformě MEB, tedy s dlouhým rozvorem a minimálními převisy karoserie, má Q4 e-tron nabídnout velkorysý prostor uvnitř. Objem zavazadelníku činí 520 litrů, po sklopení sedadel až 1490 litrů.
Audi zatím podrobné technické informace o pohonu nesdílí, nicméně podle informací britského Autocaru bude k dispozici řada variant v konfiguracích s jedním motorem s pohonem zadních kol a dvěma motory s pohonem všech kol, spolu s lithium-iontovým akumulátorem o kapacitách 52 kWh nebo 77 kWh a nabíjením s podporou výkonu až 11 kW střídavého proudu a 125 kW stejnosměrného.