Článek
S modelem Q4 e-tron vstupuje Audi mezi koncernové vozy na modulární elektrické platformě MEB. SUV Audi e-tron totiž v obou karosářských verzích staví na upravených základech modelů se spalovacími jednotkami, vrcholný e-tron GT pak spoléhá na platformu pro sportovní a luxusní elektromobily J1, kterou využívá i Porsche pro Taycan.
Karoserie novinky na délku měří 4590 mm, tedy o 6 mm více než v případě Volkswagenu ID.4, ale o 59 mm méně než u Škody Enyaq iV. Právě tyto dva elektrické crossovery lze brát jako příbuzné.
Nová Škoda Enyaq detailně. V základu za milion
Sériová verze vizuálně do značné míry čerpá ze stejnojmenného konceptu uvedeného v roce 2019. Samozřejmostí je velká maska, zaujmou zadní spojené svítilny.
Jediné, co Audi už zcela netají, je interiér. Celková architektura znalce moderních vozů značky nepřekvapí, zajímavě se však designéři vypořádali s absencí středového tunelu, což má své praktické výhody díky ploché podlaze. Volič převodovky je umístěn na jakési plovoucí ploše.
Středový displej infotainmentu má úhlopříčku až 11,6 palců, digitální přístrojový panel nabídne 10,25 palců. Novinka má i průhledový displej „head-up” s rozšířenou realitou. Navigaci pomůže virtuální dron, který se z pohledu řidiče vznáší nad vozovkou.
Audi představuje e-tron GT, verze RS je na stovce za 3,3 sekundy
Díky konstrukci typickou pro vozy na platformě MEB, tedy s dlouhým rozvorem a minimálními převisy karoserie, má Q4 e-tron nabídnout velkorysý prostor uvnitř. Objem zavazadelníku činí 520 litrů, po sklopení sedadel až 1490 litrů.
Audi zatím podrobné technické informace o pohonu nesdílí, nicméně podle informací britského Autocaru bude k dispozici řada variant v konfiguracích s jedním motorem s pohonem zadních kol a dvěma motory s pohonem všech kol, spolu s lithium-iontovým akumulátorem o kapacitách 52 kWh nebo 77 kWh a nabíjením s podporou výkonu až 11 kW střídavého proudu a 125 kW stejnosměrného.