Článek
Verze RS má proti běžným TT větší otvory pro přívod vzduchu, jiný přední spoiler a pevné zadní křídlo. Automobilka nejvýkonnější verzi nabízí nejenom jako kupé, ale též v provedení roadster. Výkon, respektive točivý moment, hliníkového pětiválce se přenáší vícelamelovou mezinápravovou spojkou na všechna čtyři kola.
Bohužel manuální převodovku byste v autě hledali marně – jediné možné provedení je to se sedmistupňovou převodovkou S tronic.
„Malé R8” má standardně devatenáctipalcová kola, na přání dvacetipalcová kovaná. Standardní odvětrávané ocelové kotouče s vnitřním chlazením (vpředu) lze vyměnit za keramické brzdy. V nabídce příplatkové výbavy nechybí sportovní podvozek s adaptivními tlumiči magnetic ride.
Stovka za skvělý čas – 3,7 sekundy
Pětiválcový 2,5litrový motor je s 294 kW (400 k) o 60 koní výkonnější než u současné generace. Točivý moment vrcholí hodnotou 480 Nm v rozsahu otáček 1700 do 5850. TT RS Coupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, což bylo ještě před deseti lety vyhrazeno pro teritorium ryzích supersportů.
Roadster je v této disciplíně trochu pomalejší (3,9 s). Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, na přání může být „posunuta” na 280 km/h.
Prodej TT RS bude v Česku zahájen letos na podzim, ceny zatím importér nesdělil.