Hlavní obsah

Audi TTS bude sporťák o výkonu 200 kW

Právo, Jaroslav Šimek

Audi představuje nový sportovní automobil – Audi TTS, vrcholný model řady TT, který se dostane do prodeje letos v létě. Model, navržený pro dynamické zákazníky značky Audi, je nejnovějším reprezentantem filozofie, kterou vyjadřuje firemní slogan „Náskok díky technice“. Logo TTS se objeví současně na karosérii kupé i na originálním TTS Roadsteru.

Článek

Pod kapotou Audi TTS je umístěn dvoulitrový motor TFSI s nejvyšším výkonem zvýšeným na 200 kW (272 k). I zde jsou kombinována dvě technická řešení dnes tolik rozšířena ve vozech značky Audi: přímé vstřikování benzínu do válců a přeplňování turbodmychadlem. Avšak špičkovým výsledkem není jen maximální výkon, ale také vrchol křivky točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici v pásmu od 2500 do 5000 ot./min. Kompaktní a vzhledem k dosahovaným parametrům velmi lehký motor uděluje Audi TTS Coupé zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s (s převodovkou S tronic). Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Pod kapotou Audi TTS je umístěn dvoulitrový motor TFSI s nejvyšším výkonem zvýšeným na 200 kW (272 k). I zde jsou kombinována dvě technická řešení dnes tolik rozšířena ve vozech značky Audi: přímé vstřikování benzínu do válců a přeplňování turbodmychadlem. Avšak špičkovým výsledkem není jen maximální výkon, ale také vrchol křivky točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici v pásmu od 2500 do 5000 ot./min. Kompaktní a vzhledem k dosahovaným parametrům velmi lehký motor uděluje Audi TTS Coupé zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s (s převodovkou S tronic). Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Ve srovnání s běžným motorem 2.0 TFSI, ze kterého byl motor pro Audi TTS vyvinut, byly klíčové komponenty odpovídajícím způsobem přepracovány a zesíleny.

Díky mimořádné účinnosti přeplňovaného motoru dokáže tento ryze sportovní automobil ve verzi Coupé jezdit s kombinovanou spotřebou 8,0 1/100 km, ve verzi Roadster pak za 8,2 1/100 km. V případě, že standardní šestistupňovou manuální převodovku nahradí dvouspojková převodovka S tronic, dodávaná na přání, sníží se kombinovaná spotřeba o 0,1 1/100 km resp. 0,2 1/100 km.

S tronic, který prostřednictvím dvou spojek mění samočinně rychlostní stupně, umožňuje automobilu extrémně rychlé změny převodů dokonce i pod velkým zatížením. Výsledkem jsou o dvě desetiny sekundy kratší časy, potřebné pro zrychlení z klidu na stovku.

Standardem quattro

Přenos hnací síly motoru na vozovku – to je úkol pro standardní pohon všech kol quattro. Srdcem systému, který umožňuje stabilnější, spolehlivější a bezpečnější akceleraci, je vícelamelová mezinápravová spojka, která nyní pracuje rychleji než kdykoliv předtím, a to díky novému tlakovému zásobníku.

Přenos hnací síly motoru na vozovku – to je úkol pro standardní pohon všech kol quattro. Srdcem systému, který umožňuje stabilnější, spolehlivější a bezpečnější akceleraci, je vícelamelová mezinápravová spojka, která nyní pracuje rychleji než kdykoliv předtím, a to díky novému tlakovému zásobníku.

Audi TTS vyjede z výrobních linek ještě s dalším high-tech prvkem výbavy – se systémem adaptivních tlumičů Audi magnetic ride. Ten umožňuje řidiči volbu jedné za dvou charakteristik: režim „Standard“ je určen pro vyváženou a relativně komfortní jízdu, zatímco režim „Sport“ využije všechno, co nabízí o 10 mm snížený sportovní podvozek modelu TTS, a dopřeje řidiči nekompromisní ovladatelnost za téměř každé situace.

Komponenty přední nápravy jsou vyrobeny převážně z hliníkových slitin, elektromechanické řízení v praxi významně pomáhá zlepšovat spotřebu paliva. O bezpečné zastavení se stará brzdová soustava s kotouči o průměru 17 palců.

Z oceli i hliníku

Další z řady důležitých faktorů ovlivňujících jízdní výkony Audi TTS je hybridní konstrukce karosérie. Na zádi je použita ocel, zatímco přední část a střed vozu jsou vyrobeny z hliníkové slitiny. Koncepce prostorového rámu ASF (Audi Space Frame) optimalizuje rozložení hmotnosti a současně snižuje pohotovostní hmotnost automobilu: v případě TTS Coupé s manuální převodovkou na 1395 kg.

Další z řady důležitých faktorů ovlivňujících jízdní výkony Audi TTS je hybridní konstrukce karosérie. Na zádi je použita ocel, zatímco přední část a střed vozu jsou vyrobeny z hliníkové slitiny. Koncepce prostorového rámu ASF (Audi Space Frame) optimalizuje rozložení hmotnosti a současně snižuje pohotovostní hmotnost automobilu: v případě TTS Coupé s manuální převodovkou na 1395 kg.

Audi TTS je na první pohled rozeznatelné jako vrcholný model řady TT. Standardní kola z lehkých slitin o průměru 18 palců zvýrazňují jedinečnost TTS, podobně jako nové xenonové světlomety s diodovými světly pro denní svícení.

TTS Roadster má elektrohydraulicky ovládanou látkovou střechu a větrnou clonu za předními sedadly. Nové Audi TTS je oslavou desetiletého výročí představení prvního Audi TT.

Související témata:

Výběr článků

Načítám