Článek
První generace Audi TT se začala prodávat již v roce 1998, tři roky po uvedení stejnojmenného konceptu vozu.
Na oslavu bude Audi nabízet současné pětiválcové kupé výhradně s lakem Nardo Grey spolu s 20palcovými lesklými černými koly se sedmipaprskovým designem. Zadní světla OLED jsou součástí standardní výbavy, zatímco je zdobí nápis „Iconic Edition“.
Audi ukazuje svou formuli 1, závodit bude v roce 2026 na biopaliva
Nejpozoruhodnější vizuální vylepšení pro TT RS představuje aerodynamický balíček. Zahrnuje přední splitter a lopatky v bočním předním přívodu vzduchu. Vzadu bylo přidáno pevné křídlo z uhlíkových vláken, kde jsou na obou stranách difuzoru vertikální prvky.
Audi také vylepšilo interiér dvoubarevnými sedadly RS s voštinovým prošíváním, alcantarovými dekory dveří, číslovaným odznakem a četnými žlutými akcenty.
Výroční edice nemá žádné mechanické změny, takže má stejný 2,5litrový přeplňovaný benzínový motor s výkonem 395 koní a točivým momentem 480 newtonmetrů jak „běžné“ vrcholné TT RS.
Test Audi RS 7 Sportback: Supersport všedního dne
Výkon je přenášen do systému pohonu všech kol Quattro prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky S Tronic, která umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a maximální rychlost 280 km/h.
Vůz je limitovaný na pouhých 100 kusů. Lze jej objednávat od začátku října. V Německu je edice k dispozici za 113 050 eur, v přepočtu 2,7 milionu korun, s dodáním od prvního čtvrtletí roku 2023.