Článek
Nejostřejší verze Audi TT má také po faceliftu, zhruba půl roku po civilní variantě. A zcela ve stejném duchu je problém rozeznat starší model od novějšího. Zepředu hledejte odlišnosti v nasávacích otvorech v nárazníku a v absenci stříbrných detailů.
Světla jsou stejná - novinkou jsou ledkové světlomety ve standardu, byť za funkci LED Matrix se stále musí připlácet. Vzadu si můžete nově objednat lampy s organickými LED diodami a nové je také křídlo.
Je-li facelift zevnějšku jen drobný, vevnitř se toho změnilo ještě méně - podle tiskové zprávy přibyl červený proužek na věnci volantu, označující jeho střed. A v příplatkovém paketu RS Design přibývají dekorace v červené či modré barvě.
Standardem je digitální přístrojový štít a za příplatek můžete mít systém MMI Navigation Plus, který je připojený k internetu a nabídne např. Wi-Fi hotspot nebo hlasové vyhledávání. A samozřejmě, tohle všechno platí i pro kabriolet - ten prošel faceliftem spolu s kupé.
Nic se nezměnilo v pohonném ústrojí - pod kapotou stále pracuje řadový pětiválec o objemu 2,5 litru, výkonu 400 koní a točivém momentu 480 N.m. Sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol jsou samozřejmě standardem.
Na stovku má TT RS zrychlit za 3,7 sekundy a maximálka je tradičně německy omezena buď na 250, nebo na 280 km/h, pokud za posunutí omezovače připlatíte.
Pětiválců je dnes na světě opravdu málo, od doby, kdy na ně zanevřelo Volvo. Přitom jejich schopnost produkovat spoustu výkonu za velmi zajímavého zvuku je na nich velmi zajímavá.
A kolik peněz bude Audi za TT RS chtít? Česká cena zatím není známá, ale v Německu bude kupé stát nejméně 67 700 eur (1,75 milionu korun) a roadster nejméně 70 500 eur (1,82 milionu korun).