Článek
Majitele Audi A8 V8 TDI čeká během jara příštího roku návštěva servisu kvůli nadlimitním emisím oxidů dusíku, kterými jejich vozy trpí. Jak vyšlo najevo v srpnu tohoto roku, A8 L 4,2 TDI produkovalo ve skutečnosti 1422 mg oxidů dusíku na kilometr. Norma Euro 6, kterou tento motor papírově plnil, ovšem povoluje jen 80 miligramů [celá zpráva].
Tento nesoulad bude zjara příštího roku řešit aktualizace softwaru. Audi začalo s jejím vývojem hned po zjištění nevyhovujících emisí a informovalo o problému německý Úřad pro motorovou dopravu (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA) s návrhem na svolávací akci. Ten následně svolávací akci posvětil.
Celkem se akce bude týkat 4997 vozů Audi A8 a A8 L generace D4 s motorem 4,2 V8 TDI, které byly vyrobeny mezi zářím 2013 a srpnem 2017. Z těchto aut 3660 údajně jezdí v Německu, zbytek v jiných evropských státech. Podle informací od automobilky se změny budou týkat jen elektroniky, nikoliv fyzického vybavení aut.
Software je nyní ve vývoji a během zimy bude důkladně testován. „V průběhu testů bude zajištěno, aby nový software nepřinášel žádné nevýhody pro zákazníky po stránce spotřeby nebo výkonu,” uvádí tisková zpráva. To je důležité, protože softwarové úpravy čtyřválcových motorů TDI EA 189, u kterých Dieselgate vypukla, údajně zvýšily spotřebu.