Hlavní obsah

Audi stále věří stlačenému plynu, představuje nové A3 g-tron

Novinky, Daniel Havlina

Audi přidalo další alternativní motorizaci do portfolia prémiového hatchbacku A3. Nejedná se ovšem o hybridní nebo elektrický pohon, jak by mnozí čekali. Němci totiž nadále věří i pohonu pomocí stlačeného zemního plynu.

Foto: Audi

Audi A3 30 g-tron

Článek

Stlačený zemní plyn neboli biometan se získává i z výparů rozkládajících se organických látek, a právě tomuto alternativnímu palivu v Audi dlouhodobě věnují své místo. I proto motor, který dokáže biometan spalovat, zařadili do portfolia modelu A3. Nově bude na zádi nosit i označení 30 g-tron.

První jízda s novým Audi S3: Perfektní polykač okresek

Testy

V zadní části vozidla Audi uložilo dvě nádrže, které pojmou až 18 kilogramů biometanu a do auta lze natankovat i 9 litrů benzinu jako pohotovostní palivo. Plynem naplněný vůz pak ujede až 445 kilometrů.

Foto: Audi

Audi A3 30 g-tron je další alternativou při pořizování oblíbeného hatchbacku.

Pod kapotou nové motorizace Audi je agregát s objemem 1,5 litru a čtyřmi válci, který produkuje výkon 131 koňských sil a točivý moment 205 N. m. mezi 1400 až 4 000 otáčkami. Maximální rychlost je pak stanovena na hranici 211 km. Ve standardu je motor dodáván se sedmistupňovým automatem.

První jízda se Škodou Octavia RS iV a G-Tec: Ekologie dvakrát jinak

Testy

Auto se na evropský trh dostane už tento podzim. V Německu se bude jeho cena pohybovat v částkách o něco málo vyšších než 800 tisíc korun. Na české ceny si ještě počkáme.

Výběr článků

Načítám