Článek
Model z limitované edice pohání stejný motor jako verzi SQ5 TDI. Jde tedy o naftový tříválec (2967 ccm), který je přeplňován dvěma různě velkými turbodmychadly. Motor 3.0 TDI nabízí výkon 230 kW (313 k) a maximální točivý moment 650 Nm od 1450 do 2800 otáček.
Stovku zvládne SQ5 za 5,1 s a jede až (pravděpodobně elektronicky omezených) 250 km/h, spotřeba nafty je přitom 7,2 l/100 km. Výkon se prostřednictvím osmistupňového automatu tiptronic přenáší na všechna čtyři kola. Za zmínku stojí o 30 mm snížený podvozek a sériově dodávaná 20“ kola s pneumatikami 255/45. V seznamu příplatkové výbavy jsou i kola s průměrem ráfku 21 palců.

Audi SQ5 TDI exclusive concept (2012)
Oproti běžnému Audi Q5 je u obou verzí SQ5 nový střešní spoiler a modifikované nárazníky. Vrcholný model se dodává buď v modré, nebo černé metalíze, verze „exclusive“ výhradně ve speciálně namíchané modré metalíze s krystalickým efektem. Zezadu tuto verzi poznáte podle čtyř koncovek výfuku. Uvnitř vozidla najdete kůži i pravé dřevo (jasan).

Audi SQ5: první jízdní videoVideo: Audi
Limitovaná edice má název SQ5 TDI exclusive concept, což je matoucí kvůli slůvku „concept“. Jde ale o sériovou verzi, která má už svou cenu, a jisté je i to, že nevznikne více než 50 kusů.
Za základní SQ5 si ingolstadtská automobilka účtuje 58 500 eur (1 462 000 korun), verze se slůvkem „exclusive“ je výrazně dražší a přijde na 92 000 eur (2,3 miliónu korun). Příplatek je to obrovský, otázkou je, o kolik lépe bude „drahý“ model vybaven než jeho méně exkluzivní dvojče. To zatím Audi neprozradilo.

Audi SQ5 TDI (2012)