Hlavní obsah

Audi Sport prodává dvě legendy okruhových závodů

3:26
3:26

Poslechněte si tento článek

Není desetiletá ojetina jako desetiletá ojetina. Audi Sport nabízí k prodeji originální závodní speciály R18 a RS5 DTM včetně kompletní podpory, které se zúčastnily několika závodů.

Foto: Audi

Audi R18 e-tron quattro a RS5 DTM

Článek

Audi oznámilo mimořádnou nabídku pro vybrané zákazníky. V rámci „projektu závodních legend“ dává k prodeji své nejúspěšnější závodní vozy, tedy legendární R18 LMP1 a RS5 DTM. Pro skutečné nadšence a sběratele se jedná o výjimečnou příležitost, a to tím spíš, že jim Audi Sport k vozům poskytne komplexní technickou podporu.

Oba závoďáky reprezentují éru, kdy se v motorsportu experimentovalo s pokrokovými technologiemi bez ohledu na finanční náročnost. Současné špičkové prototypy podléhají mnohem přísnějším regulacím a sledují se u nich i náklady. Navzdory svému stáří přes deset let tyto vozy z technologického hlediska předčí většinu závodních strojů – kromě současné formule 1.

Model R18 E-Tron představuje vrchol vývoje Audi v kategorii LMP1. Jde o diesel-hybrid s pohonem všech čtyř kol, který triumfoval v Le Mans v letech 2012, 2013 a 2014. Jeho provoz by byl bez tovární podpory Audi prakticky nemožný vzhledem k sofistikovanosti jeho pohonné jednotky a hybridní technologie.

Nabízený exemplář je R18 s šasi č. 207, který v rukou Romaina Dumase, Loïca Duvala a Marca Geného zvítězil v šestihodinovém závodě ve Spa roku 2012, dokončil Le Mans na pátém místě a v dalších podnicích šampionátu WEC téhož roku stál pokaždé na stupních vítězů. Předpokládá se, že Audi později nabídne další kousky R18, zatím však neupřesnilo které, ani zda budou k dispozici některé z vozů, které přímo zvítězily v Le Mans.

Model RS5 DTM má se silniční RS5 společnou v podstatě jen siluetu, a to ještě jen zhruba. Není hybridem, disponuje dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem produkujícím přibližně 441 kW a samozřejmě propracovanou aerodynamikou s obřím křídlem. Konkrétně je k mání šasi č. 107, které, řízené Timem Scheiderem, zvítězilo v závěrečném podniku DTM v roce 2015 na Hockenheimringu.

A co se skrývá pod zmíněnou podporou provozu? Pravidelné technické kontroly, nabídka oprav, ale také servis náhradních dílů a odborné poradenství od bývalých vývojářů, doplněné o škálu služeb poskytovaných legendami Audi Sport racing a také podporu během akcí na okruzích.

„Tímto prodejem omezeného počtu pojízdných prototypů ze závodů LMP1 a éry Class 1 DTM nabízí Audi Sport exkluzivní klientele špičkové unikáty z nezapomenutelné éry motorsportu,“ uvedla automobilka. Ceny vozů nesdělila, můžeme tak jen tipovat osmi-, možná i devítimístnou sumu.

Výběr článků

Načítám