Hlavní obsah

Audi se chtělo špičkovat s BMW. Po jediném tweetu utřelo nos

Marketingové přestřelky mezi značkami BMW a Audi nejsou nic zas tak nového, ovšem tato výměna pošťouchnutí na Twitteru byla opravdu svižná - a pro čtyři kruhy poměrně drtivá.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Audi (Ilustrační foto)

Článek

Na začátku špičkování byla nevinná fotka BMW M4, jejíž popisek hovořil o létajících jiskrách pro M4 v exkluzivní modré barvě Yas Marina.

Ony jiskry za autem ovšem nelétaly jen tak - tvořily kruhy. A třebaže tam bylo kruhů mnohem víc než čtyři, jež má v logu značka Audi, právě ona reagovala jednoduše: „Když to tak vidíte...”

Leckoho by to asi nenapadlo; řekl by si, prostě nějaká umělecká instalace či show pro fotku, jenže když pracujete pro značku, která má čtyři kruhy v logu, dost možná vidíte kruhy úplně všude.

Americká divize BMW se stébla od Audi chytla velmi rázně - pracovníkům v marketingu bylo jasné, kam konkurence míří. „Vidíme to tam, kde to vidíme vždycky... Ve zpětném zrcátku,” reaguje. Audi už neodpovědělo.

Jak stojí i výše, není to první případ, kdy se do sebe tyto dvě značky marketingově pustily. V roce 2009 na slavném bulváru Santa Monica v kalifornském Los Angeles vztyčila reklamní agentura velký billboard s reklamou na novou A4 - s popiskem „Jsi na tahu, BMW.”

Něco podobného, byť méně humorného, se odehrálo i v Hong Kongu v roce 2010. Místní zastoupení BMW koupilo reklamní plochu na budově, v níž sídlilo dealerství Audi. Kdokoliv tak do něj přicházel, cestou viděl obrovskou reklamu na řadu 5.

Výběr článků

Načítám