Článek
Audi tvrdí, že čtyřválec z modelu S3 Sportback je proti předchůdci zcela jiný, jediným stejným parametrem je zdvihový objem 1984 ccm. Motor 2.0 TFSI, využívající dvojitého vstřikování s integrovaným výfukovým potrubím do hlavy válců, dosahuje nejvyššího výkonu 221 kW (300 k) při 5500 otáčkách. Maxima točivého momentu - 380 Nm – se řidič dočká v rozpětí 1800 do 5500 otáček. Točivý moment se přenáší na všechna čtyři kola.
V nabídce jsou dva typy převodovky, obě jsou šestistupňové. Jde jednak o automatický S tronic nebo standardně (tj. bez příplatku) dodávanou manuální skříň. S automatem zvládne řidič zrychlení 0-100 km/h za rovných pět sekund, s manuální převodovkou to trvá o 0,5 s déle. U obou verzí se při 250 km/h sepne elektronický omezovač nejvyšší rychlosti.
Novinka postavená na koncernové platformě MQB má proti předchůdci přední nápravu posunutou dopředu o 52 milimetrů. Motor 2.0 TFSI je o 5 kilogramů lehčí a je skloněn o 12 stupňů dozadu. Podvozek je proti běžným verzím nižší o 25 mm. Rozložení hmotnosti mezi nápravy sice není ideální (50:50), nicméně poměr 59:41 zaručuje, že by S3 neměla být „těžká na předek“.
Standardem jsou osmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 225/40. Brzdy mají vpředu průměr 340 mm. Parkovací brzda je elektromechanická. V příplatkové výbavě figuruje adaptivní tlumení Audi magnetic ride. Hmotnost vozu s rozměry 4324 x 1785 x 1404 mm je 1445 kg, o 70 kg méně než u předchůdce (kupříkladu přední blatníky a kapota motoru jsou vyrobeny z hliníku).
Vrcholnou verzi poznáte mj. podle šedých vnějších zpětných zrcátek (imitace hliníku), přední maska má dvě horizontální lišty, mřížka je šedá. Vzadu je šedý difuzor a čtveřice koncovek výfuku.
S3 Sportback se začne prodávat v září 2013, základní cena v Německu činí 39 800 eur (cca 995 000 korun).