Článek
Sedmistupňová převodovka S tronic se skládá ze dvou převodů s integrovanými vícelamelovými spojkami. Obě části převodovky jsou neustále aktivní, ale vždy pouze jedna přenáší točivý moment motoru. Například, když řidič akceleruje na třetí převodový stupeň, „čtyřka“ je již zařazena a připravena k činnosti.
Změna převodu trvá jen několik setin sekundy a celý děj proběhne bez přerušení přenosu výkonu na kola automobilu, tedy plynule a komfortně.
Preferována zadní náprava
Výkon směřuje do mezinápravového samosvorného diferenciálu systému quattro, který jej rozděluje mezi kola přední a zadní nápravy. Zadní náprava je mírně preferována: v základní situaci míří 60 procent točivého momentu na kola zadní nápravy a 40 procent na kola přední nápravy.
Poprvé se nová převodovka představí v kompaktním SUV Audi Q5.
:. Audi se pochlubilo novou sedmistupňovou převodovkou se dvěma spojkami.