Článek
O pohon se tak stará turbodmychadlem přeplňovaný 2,5litrový pětiválec s výkonem 270 kW (367 k) a 465 Nm točivého momentu. Minulá verze měla mimochodem výkon 340 koní (250 kW) a 450 Nm. Jde o nejvýkonnější motor v rámci platformy MQB pro modely s motorem uloženým vpředu napříč.
Výsledkem je skvělá dynamika, zrychlení 0-100 zvládne popisovaný model za 4,3 s a nejvyšší rychlost 250 km/h (za příplatek 41 800 korun posunutou na 280 km/h). Spotřeba udávaná výrobcem činí 8,1 l/100 km v kombinovaném režimu. Výkon motoru se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex V. generace. Standardem je sedmistupňová převodovka, manuální skříň se k lítosti nadšených řidičů nedodává.
Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají vpředu průměr 370 milimetrů a vzadu 310 milimetrů. Za příplatek jsou k dispozici také karbon-keramické brzdy, v tomto segmentu ojedinělé.
Od léta bude RS3 Sportback v prodeji také v České republice, základní cena začíná na částce 1 343 900 korun. Na výběr jsou tři typy litých devatenáctipalcových kol; za všechna se mimochodem připlácí - 8400 až 19 600 korun.