Hlavní obsah

Audi RS 6 Avant GT je novým vrcholem řady, inspirací byl studentský koncept

Automobilka Audi představila nový model RS 6 Avant GT, který má být absolutním vrcholem této řady. Inspirací se stal koncept RS 6 GTO z roku 2020, který vytvořili učni jako poctu závodnímu speciálu Audi 90 quattro IMSA GTO.

Audi RS 6 Avant GTVideo: Audi

Článek

Koncepty, které pravidelně vytvářejí studenti a učni různých automobilek, obvykle zůstávají jednorázovou záležitostí, na kterou se po pár měsících zapomene. Koncept Audi RS 6 GTO od dvanácti studentů závodu Audi Neckarsulm je však výjimkou. Stal se totiž předlohou pro speciální sérii modelu Audi RS 6 Avant GT.

Podobně jako původní koncept, také tato limitovaná série ve velkém odkazuje na závodní speciál Audi 90 quattro IMSA GTO, který je ikonou pro mnohé fanoušky německé značky. Ostatně odkazem je už samotná livrej na karoserii, vůz ale ukrývá mnoho dalších zajímavých detailů.

Začněme od upraveného předního nárazníku, který je lakován černou barvou. Vůz tak vypadá širší a současně nižší. Pohled ale přitahuje červená linka lemující výrazný splitter i nástavce prahů.

Kapota je vyrobena z karbonu, který na několika místech není lakovaný. Ze stejného materiálu jsou i blatníky, které dostaly nové odvětrávací otvory. Ty by měly snížit tlak v podběhu a zlepšit chlazení brzd.

Ze střechy zmizely podélné nosiče, díky čemuž by měl mít vůz hladší a sportovnější siluetu. Vzadu pak vidíme dvojité křídlo, inspirované závodními vozy, nebo masivní difuzor v nárazníku, který opět zdůrazňuje celkovou šířku vozu.

Legendární Audi RS6 nezanikne. Nahradit ho má elektromobil

AutoMoto

Kromě výrazné závodní livreje může karoserii zdobit i několik tradičních odstínů laku. Podběhy vyplňují speciální 22palcová kola, která mohou být lakována bíle, zatímco karoserii zdobí lesklé karbonové dekory, jako třeba kryty zrcátek.

Zajímavou kombinaci barev nabídne i interiér, kde se často mísí černé čalounění s červenými dekory. Nechybí červené bezpečnostní pásy, čalounění mikrovláknem Dinamica, červené prošívání, volitelné dekory z karbonu atd. Zajímavostí jsou sportovní sedačky s výrazným označením RS 6 GT a nechybí ani plaketka s číslem každého vozu.

Pod kapotou je 4,0litrový motor V8, jehož výkon vzrostl o 22 kW (30 k) a 50 Nm točivého momentu na výsledných 453 kW (630 k) a 850 Nm. Motor je spojen s osmistupňovou převodovkou Tiptronic, která výkon posílá na systém pohonu všech kol quattro převzatý z modelu RS 6 Avant performance.

Foto: Audi

Audi RS 6 Avant GT společně s původním závodním vozem a konceptem GTO

Novinka dostala nové nastavitelné tlumiče, které snižují světlou výšku o 10 mm a slibují perfektní kombinaci dynamiky a komfortu. Nově naladěný je i zadní sportovní diferenciál. O přenos výkonu na asfalt se starají pneumatiky Continental Sport Contact 7, zastavit pomohou keramické brzdy a jízdu zatáčkami zpříjemní tužší stabilizátory.

Nová Audi RS 6 Avant GT slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h v čase 3,3 sekundy, za 11,5 sekundy už uhání rychlostí 200 km/h a maximální rychlost je až 305 km/h. Vůz vznikne v limitované sérii 660 kusů, přičemž první kusy dorazí na trh během druhého čtvrtletí. Cena v Německu začíná od 219 355 eur, tedy bezmála 5,5 milionu korun.

Audi Q7 přijíždí s dalším faceliftem, změny jsou velmi decentní

AutoMoto

Spor o čtyři kruhy. Soud EU podpořil Audi proti polskému výrobci náhradních dílů

AutoMoto

Výběr článků

Načítám