Článek
Nejostřejší, pětiválcová varianta kompaktního Audi A3 se dostala na silnice teprve nedávno a už nyní má ještě více nabroušenou verzi Performance.
Zvenčí to téměř není poznat, vůz dostal jen černá loga a černý difuzor dozadu. A také nový design devatenáctipalcových kol, která jsou nejmarkantnější změnou vzhledu.
První jízda v novém Audi RS 3: Výborné náčiní do každého počasí
Největší změny jsou pod kapotou, kde díky zvýšenému plnicímu tlaku turbodmychadla a úpravám na výfukovém systému přibylo sedm koní na celkových 407 a pásmo nejvyššího točivého momentu, tedy 500 Nm, je o stovku otáček širší – maximum je k dispozici od 2250 do 5700 otáček.
Zrychlení na stovku zůstalo na 3,8 sekundy pro obě karosářské verze, s paketem RS Plus Dynamic však je nově možné jet rychlostí až 300 km/h – na takovou hodnotu se posouvá omezovač rychlosti.
Odpružení ani sedmistupňová dvouspojková převodovka změn nedoznaly, stejně jako systém pohonu všech kol, který využívá zadní „diferenciál nediferenciál“ nazvaný torque splitter. Ten používá dvě na sobě nezávislé vícelamelové spojky, umístěné mezi pevnou rozvodovkou a poloosami, k řízení míry točivého momentu na každém kole zvlášť – nebo umí obě „uzamknout“ k sobě.
V kabině jsou standardem sedačky s masivním bočním vedením, čalouněné kůží Nappa a mikrovláknem Dinamica. K mání jsou i kontrastní prvky v modré barvě. Unikátem je také plaketka s nápisem „1 of 300“, která vychází z toho, že v této edici vznikne jen 300 kusů.
Základní cena je 87 tisíc eur, tedy 2,14 milionu korun, a k prvním zákazníkům se vozy dostanou už zkraje příštího roku.