Hlavní obsah

Audi reaguje na nižší poptávku po elektromobilech, nabídne více plug-in hybridů

Německá prémiová značka si uvědomuje, že přechod na čistě elektrickou mobilitu potrvá déle, než původně očekávala. Na nadcházející roky proto chystá pestřejší nabídku schopnějších plug-in hybridů.

Foto: Audi

Ilustrační foto

Článek

Automobilka Audi patřila v koncernu Volkswagen mezi velké propagátory čistě elektrické mobility, ostatně vývoj nových spalovacích motorů ukončila již v roce 2021 a v příštím desetiletí chce přejít pouze na elektrický pohon. Přechod na elektromobilitu ovšem neprobíhá tak rychle, jak původně vedení značky i koncernu očekávalo.

To v rozhovoru pro britský Autocar uvedl i Gernot Döllner, výkonný šéf značky. Na nadcházející roky se proto automobilka chystá nabídnout více plug-in hybridních modelů, které mají představovat ideální cestu k přechodu z vozů s čistě spalovacími motory k vozům s čistě elektrickým pohonným ústrojím.

Audi představuje novou generaci A5, kombi je nástupcem A4

AutoMoto

S ohledem na údajně rostoucí poptávku po hybridech měla automobilka vytvořit novou řadu spalovacích motorů přímo určených pro novou generaci plug-in hybridních modelů. Ty přitom díky zvětšené baterii a dalším vylepšením nabídnou čistě elektrický dojezd až kolem 100 kilometrů na jedno nabití.

Tyto nové modely stojí na univerzální platformě PPC, přičemž prvním zástupcem je nedávno představený model Audi A5. Nová platforma by přitom kromě zástavby spalovacích a plug-in hybridních pohonných ústrojí měla podle Autocaru umožnit i zástavbu spalovacího motoru v roli prodlužovače dojezdu, to ovšem automobilka ještě nepotvrdila.

Foto: Audi

Nové Audi A5 dostane první plug-in hybrid značky nové generace.

Navzdory nedávnému poklesu zájmu o elektromobily, zvěstem o předčasném konci výroby modelu Q8 e-tron a uzavření továrny v Bruselu (kde se Q8 e-tron vyrábí) ale automobilka dál věří v elektrickou budoucnost. Zejména s vývojem v oblasti baterií by se totiž elektrické vozy měly do budoucna stát lepší volbou.

Stále tak platí, že v roce 2026 by měl být představen poslední nový model Audi se spalovacím motorem. Podle aktuálních odhadů by se přitom mohlo jednat o novou generaci modelu Audi Q7. Od roku 2033 už by pak nabídka značky měla být čistě elektrická. V následujících letech chce být ale značka flexibilní a plánuje nabízet tři typy vozidel.

„Přinejmenším v příštích 10 letech budeme procházet přechodnou fází se třemi relevantními hnacími ústrojími: vysoce účinnými hnacími ústrojími s vnitřním spalováním, plug-in hybridy, které nabývají na významu zejména v Číně a Severní Americe, a plně elektrickými vozidly,“ uvedl Döllner pro Autocar.

Upravené logo modelů Audi může být matoucí

AutoMoto

Na premiéru čekal 90 let. Auto Union Type 52 je sporťák s motorem V16

AutoMoto

Výběr článků

Načítám