Článek
Éra atmosféricky plněného desetiválce se chýlí ke konci, protože Ingolstadt charakteristickou jednotku o zdvihovém objemu 5,2 litru vyřazuje s verzí GT svého supersportu R8. GT je skutečně to nejlepší z obou světů, protože kombinuje výkon modelu Quattro s lehčím a hravějším pohonem zadních kol varianty RWD. Nová R8 GT, která navazuje na stejnojmennou speciální edici z roku 2010, nabízí výkon 612 koní, aby dokonale odpovídala verzi Quattro. Velký rozdíl je v tom, že výstup je směrován pouze na zadní kola. Nově vyvinutá sedmistupňová dvouspojková převodovka navíc umožňuje řazení rychleji než kdykoli předtím. Maximální točivý moment 565 newtonmetrů přichází od 6400 ot./min.
První jízda s Audi R8 po faceliftu: Pan Dokonalý mezi supersporty
Pro ještě větší výkon se inženýrům z Ingolstadtu podařilo shodit 20 kilogramů ve srovnání se standardním zadokolkovým R8 V10 RWD. Kupé s motorem uprostřed nyní váží 1 570 kilogramů díky dietě, která zahrnovala zakázková 20palcová kovaná kola s pneumatikami Michelin Sport Cup 2 a keramickými brzdami. Ke snížení hmotnosti dále přispívají skořepinová sedadla a stabilizační tyč z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP) na přední nápravě.
S větším výkonem, nižší hmotností a rychlejší převodovkou finální edice sprintuje na 100 km/h za 3,4 sekundy a na 200 km/h za 10,1 sekundy, než dosáhne rychlosti 320 km/h. Dalším esem v rukávu je možnost upravit množství točivého momentu směrovaného na zadní nápravu výběrem jedné ze sedmi volitelných úrovní.
Aby se GT vizuálně odlišilo od ostatních verzí R8, má černá loga, a především aerodynamické prvky karoserie včetně pozměněných nárazníků nebo zadního spoileru. Jako připomínku původního R8 GT je vůz lakován matnou šedou barvou Suzuka. Alternativně se mohou kupující rozhodnout pro metalické barvy, šedou Daytona nebo červenou Tango.
Černý interiér s červenými akcenty také odkazuje na původní vůz, zatímco individuálně očíslovaná plaketa pod řadicí pákou odráží omezenou dostupnost vozu. Ve skutečnosti jich bude vyrobeno pouze 333. Audi sice prodalo první R8 GT také jako Spyder, ale novinka je k dispozici výhradně jako kupé. Audi R8 GT RWD, které dorazí k prodejcům v roce 2023, začíná v Německu na ceně od 225 000 eur, přibližně 5,5 milionu korun.