Hlavní obsah

Audi R8 je ke konci života ještě silnější zadokolkou

Ikonický supersport se čtyřmi kruhy ve znaku dostal silnější motor v kombinaci s pohonem zadních kol.

Foto: Audi

Audi R8 V10 performance RWD

Článek

Audi R8 je ve své druhé generaci na trhu už od roku 2015 a v zákulisí se tak očekává brzký konec supersportu, který pravděpodobně nedostane přímého nástupce. Jako dárek na rozloučenou tak lze označit variantu, která může být pro náročné řidiče vůbec nejlákavější.

Dosud hrály prim čtyřkolky a verze s pohonem pouze zadních kol byla k mání jen se slabší variantou atmosférického desetiválce. Šlo tedy sice o řidičsky větší výzvu, avšak také o základní variantu. To mění nová verze R8 performance RWD.

Uprostřed umístěný motor o zdvihovém objemu 5,2 litru nyní nabídne 419 kW, 570 koní, a 550 Nm točivého momentu. To je o 30 koní a 10 Nm více než dosavadní „zadokolka”. Sedmistupňová dvouspojková převodovka a samosvorný diferenciál zůstávají.

První jízda s Audi R8 po faceliftu: Pan Dokonalý mezi supersporty

AutoMoto

Zrychlení 0-100 km/h trvá u kupé 3,7 sekundy a u spyderu 3,8 sekundy, přičemž maximální rychlost je stanovena na 329 km/h, respektive 327 km/h.

Verze s pohonem zadních kol se poprvé objevila v roce 2017 jako limitovaná edice R8 RWS, v roce 2019 následoval facelift, který přivál zadní pohon jako součást stabilní nabídky.

R8 performance RWD se začne prodávat v říjnu, české ceny zatím nejsou známé.

Související témata:

Výběr článků

Načítám