Článek
R8 GT má přesně o 100 kg méně, než váží výchozí model R8 5.2 FSI quattro. Čelní okno vozu R8 GT je vyrobeno z tenčího skla, okna mezi interiérem a motorovým prostorem a v zadním výklopném víku jsou z lehkého polykarbonátu. Tyto tři změny znamenaly úsporu 9 kg. Zadní víko a další díly jsou vyrobeny z uhlíkového kompozitu. Největší snížení hmotnosti přinesla skořepinová sedadla z plastu vyztuženého skleněnými vlákny (-31,5 kg). Lehké koberce v interiéru snížily hmotnost o 7,9 kg.
Kromě hmotnosti se u nejvýkonnější verze zlepšila také aerodynamika. R8 GT má při rychlé jízdě ještě větší přítlak než výchozí model, aniž by tím byl negativně ovlivněn součinitel odporu vzduchu (cx = 0,36).
0-100 km/h za 3,6 s
Devatenáctipalcová kola mají design s pěti dvojitými paprsky ve tvaru písmene Y a na předních blatnících jsou loga GT. Uhlíkový kompozit byl použit pro výrobu zadního nárazníku, do něhož jsou integrovány velké kulaté koncovky výfuků a vývody pro vzduch z podběhů kol. Zadní světlomety LED jsou kryté tmavými čirými skly.
Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 3,6 s, z 0 na 200 km/h za 10,8 s. Ručka rychloměru se zastaví při rychlosti 320 km/h. Výkon desetiválce se zdvihovým objemem 5204 cm3 vzrostl díky přeprogramované řídící jednotce o 26 kW (35 k) na 412 kW (560 k) při 8700 otáčkách. Křivka točivého momentu vrcholí hodnotou 540 Nm při 6500 otáčkách, což je o 10 Nm více než u výchozího modelu.
Cena přes pět miliónů korun
Manuálně nastavitelné tlumiče umožňují snížit světlou výšku karoserie až o 10 mm. Brzdová soustava je sériově tvořena kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením z keramického kompozitu. Přední kotouče mají průměr 380 mm, zadní 356 mm. V porovnání s ocelovými kotouči se podařilo snížit hmotnost brzdových kotoučů o 9 kg.
Audi nevyrobí více než 333 exemplářů R8 GT. Cena pro německý trh byla stanovena na 193 000 eur (cca 5 miliónů korun). Cena pro český trh bude stanovena později.