Článek
Vzhled velké Audi Q8 asi netřeba představovat. Ve sportovním kabátu navíc vypadá opravdu moc pěkně. Pravděpodobně něco podobného nabídne postupně značka Audi v rámci svých individualizací jako nadstavbu nad R paket.
Takže se vraťme k té důležité a zajímavé technice. Základem je vidlicový šestiválec o objemu tři litry spalující benzín, tedy s označením TFSI. Ten má výkon 331 kW (450 k). Na něm je zajímavé to, že vzduch do motoru honí kompresor poháněný elektřinou. Ten se na provozních 70 000 ot./min dostane za pouhých 250 milisekund. To je neuvěřitelná hodnota. Takže nikdo nikdy nepostřehne jakýkoli náznak turboefektu. Naopak.
Jenže to není všechno. 42voltová elektrická soustava totiž ještě zásobuje elektromotor, jenž funguje jako duální startér-generátor. Ten zásobuje malý akumulátor o kapacitě 0,9 kWh. Tady je vidět, že na nějaké velké ježdění na elektřinu to není. Ale může popojíždět v koloně, parkovat, zrychlovat apod. Výkon elektromotoru je 20 kW a točivý moment je 170 Nm.
Celkově tedy soustava nabízí 350 kW (476 koní) a 700 Nm. Koncept zrychlí z klidu na stovku za 4,7 sekundy a maximální rychlost je 274 km/h. Podle automobilky se díky použití elektřiny snížila spotřeba zhruba o jeden litr, takže nádrž o objemu 85 litrů by měla vystačit na cca 1200 km jízdy. Kombinovaná spotřeba u tohoto velkého SUV by měla totiž být asi 7,1 l na 100 km.