Hlavní obsah

Audi Q8 e-tron je v edici inspirované Dakarem připraveno do terénu

Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku uvedla edici Dakar pro své elektrické SUV Q8 e-tron. Nejde přitom jen o samolepky, vůz se dočkal značných terénních úprav.

Audi Q8 e-tron v edici DakarVideo: Audi

Článek

S blížícím se startem dakarské rally Audi přispěchalo s edicí Dakar pro Q8 e-tron, která je v Německu k mání za 120 tisíc eur, téměř tři miliony korun. Dostane se i na český trh, jak Novinkám potvrdil mluvčí českého zastoupení Jiří Rozkošný.

Oproti standardnímu provedení se liší na první pohled matnými prvky na bocích, které připomínají grafiku závodních vozů značky, které se ikonické vytrvalostní soutěže letos opět zúčastní. Standardem je rovněž střešní nosič s dynamickou nosností 40 kilogramů.

Elektrické SUV s terénními pneumatikami General Grabber AT3 má oproti základnímu modelu o 31 milimetrů vyšší světlou výšku a je navrženo pro lepší ovladatelnost na sypkých površích, jako je štěrk nebo sníh.

V základním nastavení má vozidlo světlou výšku 206 milimetrů. Při vyšších rychlostech se vozidlo postupně snižuje – o 15 milimetrů při 85 km/h, 17 milimetrů při 100 km/h a o dalších 13 milimetrů při 120 km/h. To optimalizuje jízdní stabilitu při vysokých rychlostech pro lepší aerodynamiku a dojezd.

Přední nájezdový úhel u dakarské edice činí 20 stupňů a zadním 26 stupňů. Maximální hloubka brodění je 300 mm. Přepracována byla také strategie ovládání vzduchového odpružení, aby splňovala požadavky typické pro jízdu v terénu.

Audi Q8 e-tron v edici Dakar je založeno na verzi Q8 advanced 55 e-tron quattro. Využitelná velikost baterie je 106 kWh, celková 114 kWh a hnací ústrojí se dvěma motory dodává 300 kW v režimu boost s točivým momentem 664 Nm.

To znamená, že vozidlo zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy se standardními pneumatikami. S terénními pneumatikami je jen o desetinu pomalejší. Dojezd podle WLTP je až 487 kilometrů. Nejvyšší rychlost je omezena na 200 km/h.

První jízda v modernizovaném Audi Q8 e-tron Sportback: Lepší hlavně pod slupkou

Testy

Audi Q4 e-tron prošlo modernizací, má nový elektromotor a rychlejší nabíjení

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám