Hlavní obsah

Audi Q7 přijíždí s dalším faceliftem, změny jsou velmi decentní

Druhá generace Audi Q7 přijíždí s druhou modernizací, která je už na první pohled velmi decentní. Exteriér zaujme především novými světly, v kabině potěší nový software a širší nabídka výbav. Pod kapotou zůstaly motory V6 i V8.

Foto: Audi

Audi Q7 po druhé modernizaci

Článek

Automobilka Audi představila druhou generaci modelu Q7 v roce 2015, v roce 2019 pak následovala výrazná modernizace. Nyní společnost představuje druhý facelift populárního SUV, který přináší různá drobná vylepšení interiéru i exteriéru.

Novinka zaujme především upravenou přídí s charakteristickou maskou Audi Singleframe, která je ještě větší a má výraznější rámeček. Nově navržená je také spodní část předního nárazníku. Kdo nestojí o výrazné chromové dekory, může si připlatit optické pakety Black nebo Black Plus.

Světlomety mohou na první pohled vypadat stejně, nabízí však volitelně HD Matrix laserové světlomety. V každém světlometu je 24 výkonných LEDek a laserová dioda, přičemž laserové světlo se automaticky aktivuje při rychlostech nad 70 km/h a výrazně zvýší dosah světlometů. Specifické světlomety prozrazuje modré ambientní světlo.

Spor o čtyři kruhy. Soud EU podpořil Audi proti polskému výrobci náhradních dílů

AutoMoto

Kromě toho mají přední světlomety také nově nastavitelný světelný podpis, který lze zvolit před infotainment. Stejnou funkci nabízí i digitalizovaná zadní OLED světla, disponující čtyřmi světelnými podpisy. Nechybí dynamické směrovky, funkce pozdravu nebo senzor přiblížení, díky kterému světla automaticky mění tvar před přibližujícím se vozidlem.

Automobilka si také pohrála s nabídkou výbav, kdy již ve standardu nabídne kontrastní prošívání, 19palcová kola, paket matných chromových dekorů nebo couvací kameru s asistentem parking plus. K dispozici jsou tři nové barvy (Ascari Blue, Sakhir Gold a Chili Red) a nechybí nová kola o rozměrech 20 až 22 palců.

Rozhraní kabiny zůstalo prakticky identické, zákazníci ale mají na výběr z nových dekorů. Infotainment dostal nový software, který umožňuje i instalaci aplikací třetích stran, jako je třeba Spotify. Virtuální kokpit navíc zobrazuje nová varování asistenčních systémů.

Podvozek opět nabídne ocelové pružiny i elektronicky řízené vzduchové odpružení, umožňující změnu světlé výšky v rozmezí až 90 milimetrů v závislosti na jízdním režimu a potřebách řidiče. Nechybí ikonický pohon všech kol quattro a zachována zůstala i schopnost utáhnout až 3,5tunový vlek.

Pod kapotou pak najdeme pestrou paletu poctivých pohonných jednotek. Nabídka startuje s třílitrovým vznětovým motorem 45 TDI o výkonu 170 kW s 500 Nm točivého momentu. Výkonnější verze 50 TDI nabízí až 210 kW a 600 Nm točivého momentu. Nechybí však ani benzínový třílitrový šestiválec 55 TFSI o výkonu 250 kW s 500 Nm točivého momentu.

Všechny motory jsou spojeny s osmistupňovou měničovou převodovkou Tiptronic a k jejich vyšší hospodárnosti přispívá 48voltový mild-hybridní systém s řemenem poháněným alternátorem/startérem. Vůz tak zvládá plachtit nebo aktivovat stop-start systém ještě před zastavením.

Na vrcholu nabídky stojí Audi SQ7 TFSI, osazená čtyřlitrovým zážehovým osmiválcem, který na všechna kola posílá 373 kW a 770 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h tak SQ7 zvládá za 4,1 sekundy. Při nízké zátěži navíc motor deaktivuje polovinu válců pro úsporu paliva.

Modernizovaná Audi Q7 bude na evropské trhy uvedena ještě během prvního čtvrtletí roku 2024. Na české ceny si však budeme muset počkat.

Audi Q8 e-tron je v edici inspirované Dakarem připraveno do terénu

AutoMoto

Audi se definitivně loučí s modelem TT, tohle je poslední vyrobený kus

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám