Článek
Poté, co první Audi e-tron ve dvou karosářských verzích využilo základů běžných modelů se spalovacími motory, novinky od elektrické divize využívají čistě elektrické platformy.
Audi ukazuje Q4 e-tron, prémiového příbuzného Škody Enyaq
Chystané SUV Q6 e-tron se zařadí mezi Q4 e-tron na koncernové platformě MEB, kterou využívá i Volkswagen či Škoda, a vlajkový model e-tron GT na platformě pro větší elektromobily J1, jež sdílí s Porsche Taycan.
Q6 e-tron bude stavět na základech PPE platformy, která je úzce příbuzná právě s plošinou J1. To slibuje 800V architekturu pro rychlé nabíjení výkonem až 350 kW. Bude bratrem pro nové Porsche Macan, které se ve druhé generaci chystá i jako zcela elektrické SUV.
Audi představuje e-tron GT, verze RS je na stovce za 3,3 sekundy
Model Q5, který má ve střední třídě SUV od Audi své pevné místo, byl teprve nedávno faceliftován. Nyní je k dispozici s hybridními pohonnými jednotkami typu mild i plug-in, což pomáhá minimalizovat jeho dopad na průměrné emise vozového parku značky, takže by měl zůstat v prodeji ještě několik let. Zatím není jasné, zda Audi plánuje třetí generaci Q5, nebo zda by mohla být zcela nahrazena novým Q6 e-tron.