Článek
Pětiválec 2.5 TFSI, který jako první dostalo kupé a roadster TT RS, má v RS 3 stejný výkon. To znamená 294 kW (400 k) a točivý moment 480 Nm (1700 a 5850 otáček). Sportback RS 3 zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy (zcela totožná hodnota jako u sedanu). Kupé TT RS je mimochodem ještě rychlejší, ve stejné disciplíně potřebuje jenom 3,7 sekundy.
V případě RS 3 je nejvyšší rychlost omezena při 250, respektive za příplatek při 280 km/h. Podle údajů výrobce činí kombinovaná spotřeba paliva 8,3 l/100 km.
Síla motoru se přenáší prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky S tronic na všechna čtyři kola. V tomto případě jde o řešení s elektrohydraulickou lamelovou spojkou s preferencí zadní nápravy, tedy de facto to, co má třeba současná octavia, totiž Haldex V. generace.
Na přání i karbon-keramické kotouče
RS 3 Sportback spoléhá na čtyřprvkové zavěšení na zadní nápravě. Proti běžným verzím A3 má tento model o 25 mm nižší světlou výšku, dále má přední náprava o 20 milimetrů širší rozchod kol. Standardem jsou 19palcová kola z lehké slitiny (pneumatiky mají rozměr 235/35).
Brzdy mají standardně kotouče o průměru 370 milimetrů, za zatím nespecifikovaný příplatek lze dokoupit kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny.
Ceny tuzemský importér zveřejní v dubnu 2017, samotné uvedení na trh bude následovat letos v srpnu.