Článek
Audi mělo s nástupem nových emisních norem Euro 6d a souvisejícím měřícím protokolem dle WLTP velké problémy a zúžené portfolio motorizací se pro některé modely podařilo doplnit až posléze. Krom doplnění je ale na čase i rozšíření motorizací. Konkrétně o plug-in hybridní modely.
Ty kombinují spalovací a elektrický pohon, a navíc je možné je dobíjet ze sítě, a prodloužit si tak elektrický dojezd. Novinka se zatím týká modelů Q5, A6, A7 a A8. Ústrojí poznáte podle označení „TFSI e”.
Modely Audi Q5, A6 a A7 s externě nabíjecím hybridním pohonem používají téměř shodné poháněcí ústrojí. Spalovacím motorem je jednotka 2.0 TFSI. Hnací síla je na vozovku přenášena prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic a pohonu všech kol quattro ultra. Elektromotor je uložen ve dvouspojkové převodovce. K dispozici jsou dva výkonové stupně s různou úrovní výkonu elektromotoru.
Verze 50 TFSI e poskytuje nejvyšší výkon hybridní soustavy 220 kW (299 k), ve verzi 55 TFSI e je to 270 kW (367 k). Maximální točivý moment dosahuje 450 N.m, resp. 500 N.m.
Vrcholem je ústrojí v limuzíně A8. Pod označením A8 L 60 TFSI e quattro najdete spalovací motor 3.0 TFSI s elektromotorem opět v převodovce. Oba zdroje hnací síly poskytují limuzíně 330 kW (449 k) a maximální točivý moment 700 N.m. Luxusní limuzína se dodává ve verzi A8 L s prodlouženým rozvorem a vnější délkou 5,30 metru.
Audi slibuje, že všechny modely ujedou více než 40 kilometrů čistě elektricky. Přesná čísla však ještě k dispozici nejsou, stejně jako ceny. Výstavní premiéru si čtveřice odbude na ženevském autosalonu, který startuje na začátku března.