Článek
Audi vytvořilo speciální TT RS „40 let quattro“ jako exkluzivní sérii 40 kusů malého sportovního kupé. Výrobce vsadil především na designovou stránku auta, protože po technické stránce je výroční model prakticky totožný se sériovou TT RS. Vylepšení se vůz dočkal i v interiéru.
Už od prvního pohledu je patrné, že se výroční Audi snaží připomenout čtyřicetiletou historii systému pohonu všech kol Quattro. Auto vzhledem připomíná model quattro S1, které poprvé řídil Walter Röhrl v roce 1987 na Pikes Peak. Audi vůz vybavilo řadou nových aerodynamických prvků testovaných ve větrném tunelu. Autu mají zlepšit ovladatelnost i výkon v rychlých zatáčkách.
Audi R8 přijíždí v edici ze Zeleného pekla
Speciální bodykit obsahuje boční prahy v leskle černé barvě, leskle černý velký difuzor, obří leskle černé křídlo se znakem Audi a lesklý karbonový centrální větrací otvor na kapotě, který má zlepšit větrání motoru. Sportovní vzhled doplňuje bílý lak s grafickými prvky a zajímavá dvacetipalcová kola v bílé barvě Alpine.
Vylepšený je i interiér auta, který, jak je zvykem u podobných modelů, na řadě míst odkazuje na čtyřicetileté výročí legendárního systému quattro. Audi v interiéru využila především kůži Alcantara, kterou jsou obšité dveře, volant i centrální část sportovních sedadel. Ta mají na sobě i nápis „40 jahre“. Na speciálnost auta odkazuje i řadící páka, kde je vyobrazené sériové číslo auta.
Hlavní vlastností Audi TT RS je ovšem od prvopočátku hlavně motor. Speciální edice dostala stejný, pětiválcový motor o objemu 2,5 litrů, které má standardní TT RS.
Charakterní jednotka posílá výkon 400 koňských sil pomocí systému Quttro a sedmistupňové převodovky S tronic na všechny čtyři kola. Z 0 na 100 km/h jede auto za 3,7 sekundy, maximální rychlost je pak 280 km/h.
Audi představuje S3, s výkonem 310 koní je stále jen předkrmem
Za exkluzivitu, která se ovšem nedotknula techniky, si totiž Audi žádá 114 040 euro, tedy v přepočtu o něco více než 3 miliony korun. To je cena, za kterou se dnes prodává třeba nový sedan RS 6. Cena standardního TT RS přitom na českém trhu startuje na spodní hranici 1 941 900 korun, tedy o více než milion méně.