Hlavní obsah

Audi představuje svůj nejsilnější spalovací model. RS Q8 performance už má i rekord

Modernizovaná Audi RS Q8 přináší kromě tradičních inovací i nový vlajkový model s označením performance a výkonem 640 koní. Jde tak o nejvýkonnější produkční spalovací model v historii divize Audi Sport.

Foto: Audi

Audi RS Q8 a RS Q8 performance

Článek

Automobilka Audi modernizovala SUV modely Q8 a SQ8 již v loňském roce, nyní ale přišel na řadu i sportovní model RS Q8, který nově dostává vrcholné provedení s označením „performance“. K podobné inovaci v minulosti došlo již u modelů RS4, RS5, RS6 i RS7.

Základem nabídky zůstává klasické Audi RS Q8 s výkonem 441 kW (600 k) a 800 Nm točivého momentu, který generuje dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec pod kapotou. Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a maximální rychlost 280 km/h, která však může být zvýšena až na 305 km/h.

Verze RS Q8 performance pak z přeplňovaného osmiválce doluje nejvyšší výkon až 471 kW (640 k) a 850 Nm točivého momentu, díky čemuž zrychlí z 0 na 100 km/h již za 3,6 sekundy. Jde tak o nejvýkonnější produkční spalovací model v historii divize Audi Sport GmbH.

Audi RS3 je novým kompaktním králem Nürburgringu

AutoMoto

Nový model už navíc stihl zabodovat na náročném německém okruhu Nürburgring, kde s časem 7:36.698 stanovil nový rekord mezi SUV modely.

V obou verzích modelu je motor spojen s osmistupňovou převodovkou Tiptronic a systémem pohonu všech kol s mechanickým středovým diferenciálem, rozdělujícím výkon mezi přední a zadní nápravou v poměru 40:60. Při prokluzu ale systém dokáže poslat až 70 procent výkonu na přední nápravu, respektive 85 procent na zadní nápravu.

Standardem je také systém řízení všech kol, který natočením zadní nápravy až o 1,5 stupně zvyšuje agilitu vozu v nižších rychlostech a stabilitu ve vyšších rychlostech.

Oba modely jsou standardně vybaveny adaptivním vzduchovým podvozkem, který je speciálně nastaven pro RS modely a nabízí úpravu světlé výšky v rozsahu 90 mm. Volitelným doplňkem jsou elektro-mechanické stabilizátory, které díky 48V systému a elektromotorům pomáhají stabilizovat karoserii.

Volitelný dynamic paket pak kromě zvýšení maximální rychlosti na 305 km/h a sofistikovaných stabilizátorů přináší také sportovní diferenciál quattro a keramické brzdy, které jsou standardem pro model performance.

Kromě jiného pak modernizované modely Audi RS Q8 a Q8 performance nabízejí standardně LED Matrix světlomety, novou nabídku laků a vzájemně se liší lakováním, kdy dekory u standardního modelu RS Q8 zdobí černý lak, zatímco u modelu RS Q8 performance sází automobilka na šedé dekory.

Podběhy standardně vyplňují 22palcová litá kola, k dispozici jsou však i nové 23palcové lité ráfky s pneumatikami o rozměru 295/35. Model RS Q8 performance může dostat i kovaná kola, která sníží neodpruženou hmotnost o 20 kilogramů.

Kabina nabízí nově volitelné barevné pakety v odstínu červené, šedé a modré, kdy modrá je dostupná pouze pro verzi performance. Nechybí kontrastní prošívání, čalounění vybraných dílů Alcantarou, recyklované materiály a podobně.

Cena modernizovaného Audi RS Q8 začíná od 141 900 eur, tedy v přepočtu zhruba 3,52 milionu korun. Výkonnější verze RS Q8 performance startuje od ceny 155 700 eur, tedy 3,86 milionu korun. Oba modely bude možné objednat od 27. června tohoto roku.

Audi modernizuje e-tron GT, novinka je nejvýkonnějším modelem značky

AutoMoto

Audi RS 4 Avant slaví 25 let, limitovaná edice nabídne 470 koní

AutoMoto

Výběr článků

Načítám