Článek
SUV, které bude uvedeno na trh později v tomto roce, je s délkou 4771 mm umístěno nad Q4. Elektrické modely nyní Audi označuje sudou číslicí, vozy se spalovacími motory lichou.
Novinka má plně uzavřenou příď, která je lemována dělenými světlomety. Aktivní digitální světelný podpis je k dispozici jak pro denní svícení, tak pro zadní světla.
To nejen umožňuje měnit světelný podpis, ale dokonce komunikovat s ostatními účastníky silničního provozu. Součástí tohoto úsilí je komunikační světlo, které je navrženo tak, aby varovalo ostatní motoristy. Audi uvedlo, že „zobrazuje specifický statický podpis zadních světel s integrovanými výstražnými symboly“.
Audi předvedlo kabinu Q6 na loňském autosalonu v Mnichově. Crossover má panoramatický displej, který se skládá z 11,9palcového digitálního přístrojového panelu a 14,5palcového informačního a zábavního systému. Ten je založen na systému Android Automotive a obsahuje obchod s aplikacemi a digitálního asistenta.
Zákazníci mohou využít také head-up displej s rozšířenou realitou a 10,9palcový displej spolujezdce. Ten má technologii závěrku, která umožňuje cestujícímu sledovat filmy, aniž by rozptyloval řidiče. Zavazadelník má kapacitu 526 litrů.
Audi Q6 e-tron využívá platformu Premium Platform Electric sdílenou s novým elektrickým Porsche Macan. Při uvedení na trh jsou k dispozici dvě verze s dvoumotorovým pohonem – Q6 a SQ6 zaměřená na výkon –, obě využívají stejný akumulátor o kapacitě 100 kWh (94,9 kWh netto). Na jednu baterii novinka zvládne až 625 km.
Nabíjení stejnosměrným proudem zvládne až 270 kW. Umožňuje modelu dosáhnout až 158 mil dojezdu za desetiminutové nabíjení. Z 10 na 80 % je to v ideálních podmínkách za přibližně 21 minut.
Prozatímní standardní verze má systémový výkon 285 kW, 387 koní. Zrychlení 0–100 km/h zvládne za 5,9 sekundy, maximální rychlost činí 210 km/h.
Verze SQ6 e-tron má 360 kW, 489 k či krátkodobě až 380 kW, 517 k. Díky tomu zrychlení na stovku zvládá za 4,2 sekundy, zatímco maximální rychlost se vyšplhá na 230 km/h.
Karosářská verze Sportback se sníženou střechou dorazí později a připravuje se i verze s pohonem zadních kol a s delším dojezdem.