Hlavní obsah

Audi představuje novou generaci A5, kombi je nástupcem A4

Audi má ve svých názvech modelů nové pořádky. Vozy se spalovacími motory budou mít lichá čísla, a tak je nástupcem sedanu a kombi střední třídy A4 právě A5. Přijíždí ve dvou karosářských variantách včetně kombi Avant, místo sedanu je k mání liftback podobně jako u předchozí generace A5 Sportback.

Audi představuje A5 nové generaceVideo: Audi

Článek

Jako kdyby se s přechodem na vyšší číslo designéři Audi přece jen o něco více odvázali. Novinka zaujme výraznějším stylem, sportovnějším stylem, přesto si zachovává eleganci, která k vozům se čtyřmi kruhy ve znaku patří.

Jde o první sériový model, který jezdí na nové architektuře PPC, tedy Premium Platform Combustion, aktualizované verzi platformy MLB Evo. Ve srovnání s předchůdcem se může pochlubit zvětšeným rozvorem na 2900 mm. To znamená dalších 68 mm prostoru mezi nápravami.

Uvnitř je středem pozornosti zakřivený panoramatický displej, který kombinuje 11,9palcový digitální přístrojový štít se 14,5palcovou dotykovou obrazovkou pro informační a zábavní systém Audi MMI.

Vylepšený je i head-up displej promítaný na čelní okno, zatímco volitelná je i 10,9palcová obrazovka pro předního spolujezdce. Audi slibuje také více prostoru v kabině než dříve.

Nechybí šestiválec

Základem pod kapotou je dvoulitrový přeplňovaným čtyřválec TFSI. Nově v přepracované verzi s vyšší účinností. Má 110 kW, 150 koní, pro verzi s pohonem předních kol nebo 150 kW, 204 k, pro variantu s pohonem všech kol.

Druhou možností je aktualizovaný dvoulitrový turbodiesel TDI s vylepšeným mildhybridním 48V systémem. Základní verze má 150 kW, 204 k, a 400 Nm točivého momentu, elektromotor má 18 kW, 24 k. Opět jsou k dispozici předkola i pohon všech kol.

Vrcholem je verze S5 s třílitrovým zážehovým šestiválcem, který je vybaven také mild-hybridní technikou. Má výkon 270 kW, 367 k, to je o 13 koní více svalů než dříve nabízené modely S4 a S5. Využívá pohon všech kol přes dvouspojkovou automatickou převodovku S tronic a sportovní diferenciál s vektorováním točivého momentu.

Audi tvrdí, že přepracované nastavení odpružení a řízení vede k „přesnějšímu“ a „převážně neutrálnímu řízení“. Volitelný je adaptivní podvozek, který údajně poskytuje širší rozsah od komfortu po dynamickou jízdu.

Novinka vstoupí na trh v listopadu za dosud neupřesněnou cenu. Základ ale v předprodeji v Německu přijde na 45 200 eur, tedy asi 1 146 000 korun. Za tuto cenu nechybí třeba navigace, elektricky poháněné víko zavazadelníku nebo bezdrátové nabíjení telefonu.

Audi představuje svůj nejsilnější spalovací model. RS Q8 performance už má i rekord

AutoMoto

Audi RS 4 Avant slaví 25 let, limitovaná edice nabídne 470 koní

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám