Článek
Design sedanu je v přední části shodný s kombíkem, označovaným Avant. Opět tak zaujme výraznou maskou chladiče Singleframe, nízkými světlomety s moderní grafikou a nasávacími otvory usměrňujícími obtékání vzduchu. Aerodynamiku navíc vylepšuje i decentní přední splitter a zakrytování podvozku.
Z profilu zaujme elegantní pozvolně klesající silueta, zatímco vzadu vidíme opět dvojici moderních LED světel propojených osvětlenou linkou napříč zádí modelu. V nárazníku jsou pak vidět i elegantně přiznané koncovky výfuku.
Jak přitom automobilka připomíná, nová generace modelu A6 sedan je s koeficientem aerodynamického odporu s hodnotou 0,23 vůbec nejaerodynamičtějším modelem značky osazeným spalovacím motorem.
Podvozek nabídne volitelné vzduchové tlumiče, které v normálním jízdním režimu snižují výšku vozu o 20 mm oproti standardnímu podvozku. V dynamickém režimu pak výška klesá o dalších 10 mm. Volitelný je pak i systém řízení všech kol (zlepšující obratnost i stabilitu), variabilní posilovač řízení a pro některé motorizace i pohon všech kol quattro.
V kabině se oproti kombíku mnoho nezměnilo. Před řidičem je 11,9“ digitální přístrojový štít, uprostřed palubní desky 14,5“ infotainment a volitelně je dostupný i head-up displej nebo 10,9“ displej před spolujezdcem. Automobilka také nabízí čtyřzónovou klimatizaci, audiosystém Band & Olufsen nebo asistenci dovírání dveří.
Zavazadlový prostor nabízí standardně objem 492 litrů, díky šířce 1050 mm ale slibuje dostatek místa i na dva velké kufry. Sedadla sklopná v poměru 40 : 20 : 40 pak slibují i snazší převoz delšího nákladu, jakým mohou být lyže.
Vylepšená zvuková izolace
Ve srovnání s předchozí generací modelu navíc nové A6 Sedan slibuje až o 30 % vylepšenou zvukovou izolaci, a tím pádem i vyšší komfort. Automobilka optimalizovala utěsnění oken a dveří, vyvinula nové úchyty motoru a převodovky a používá i speciální absorbéry hluku u kol o průměru 19 palců až 21 palců.
Pod kapotou jsou k dispozici čtyřválce 2.0 TFSI o výkonu 150 kW a 2.0 TDI o výkonu 150 kW, které doplňuje zážehový šestiválec 3.0 TFSI V6 o výkonu 270 kW. Motorizace jsou spojené s dvouspojkovou automatickou převodovkou, přičemž vznětový dvoulitr a zážehový šestiválec disponují i mild-hybridním systémem a mohou mít pohon všech kol.
Výroba modelu Audi A6 Sedan bude probíhat v továrně Neckarsulm, odkud se bude vyvážet do celého světa. Příjem objednávek bude zahájen v polovině dubna, přičemž základní zážehový dvoulitr startuje od ceny 55 500 eur (cca 1,39 milionu korun). První zákazníci se svých vozů dočkají během letošního léta.