Článek
S rozšiřujícím se portfoliem mívají automobilky využívající písmena či čísla dříve nečekané trable. Příkladem budiž Audi, pokud byste totiž pod označením Audi Q8 čekali ještě větší SUV než Q7, budete na omylu. Patří středně velkému elektrickému SUV, modernizovanému e-tronu.
Původní strohé označení e-tron už pro vůz vyráběný od roku 2019 nestačí, Audi tímto přídomkem jmenuje všechny elektromobily ve své nabídce.
Test Audi e-tron: Skvělé auto do nepřipravené doby
Jediný obrázek představuje oba modely zezadu. Rozdíly jsou těžko postřehnutelné, ale můžeme vidět, že mají velmi podobná zadní LED světla a světelnou lištu jako model před faceliftem. Dojít však mohlo k lehké úpravě grafiky světel.
Není to však poprvé, co Audi tyto novinky ukazuje. Automobilka již představila lehce maskovaný prototyp aktualizovaného modelu. Přišel s kompletně přepracovanou přední maskou a vylepšeným předním nárazníkem s novými otvory pro přívod vzduchu.
Test Audi A8 L aneb Co je dnes možné udělat pro komfort zadních pasažérů
Technické specifikace pro nový Q8 e-tron a Q8 Sportback e-tron zatím nejsou známy, ale zákulisní zprávy uvádějí aktualizovanou pohonnou jednotku, doplněnou vylepšenou baterií, účinnějšími elektromotory a lepším systémem rekuperace energie. Tato vylepšení by mohla způsobit skok dojezdu ze současných 440 km až na 600 km v cyklu WLTP.
Aktuální Audi e-tron pohání akumulátor s kapacitou 95 kWh pohánějící dvojici elektromotorů s kombinovaným výkonem 402 k při provozu v režimu boost. To stačí k tomu, aby elektromobil zrychlil na 96 km/h za 5,5 sekundy a dosáhl maximální rychlosti 200 km/h.