Článek
Značka Audi v posledních letech několikrát čarovala s označením svých modelů, s odstupem času se ale většinou ukázalo, že nešlo zrovna o nejlepší rozhodnutí.
Mnozí si možná ještě vzpomenou na rozhodnutí z roku 2017, kdy byl výkon vozidel Audi označován dvoucifernými číslicemi, které neoznačovaly konkrétní výkon, ale pouze rozsah, v jakém se výkon měl pohybovat. Pokud jste si přitom tabulku nezapamatovali, neměli jste moc šancí výkon vozu odvodit.
V roce 2024 se automobilka rozhodla tento systém značení zrušit, což mnozí uvítali, přišla ovšem s jinou novinkou, která se nesetkala s příliš velkým nadšením. V rámci rozlišení plně elektrických a spalovacích vozů se totiž rozhodla přepracovat zavedené označení řad, kdy vyšší číslice (1 až 8) znamenala větší vůz a hodnotnější segment.
Test Audi Q6 e-tron: Nová éra čtyř kruhů
Zatímco vozy se spalovacími a plug-in hybridními pohony byly nově v rámci řady označeny lichými čísly, elektromobily nesly sudá čísla. V rámci této změny se tak z Audi A4 stal elektromobil, zatímco spalovací verze dostala označení A5. Také nová generace Audi A6 měla být plně elektrická, zatímco spalovací verze měla nově nést označení A7.
Nyní ovšem automobilka v tiskové zprávě zveřejnila, že s novým stylem označení modelů končí a vrací se k původnímu schématu. Rozhodnutí mělo být učiněno v reakci na zpětnou vazbu od zákazníků i dealerů. Rozlišení pohonné jednotky pak bude řešeno tradičním označením jako e-tron, TFSI, TFSIe, TDI atd.
Prvním modelem, který bude shodně označen ve spalovací i elektrické verzi, bude nové Audi A6. U již vydaných modelů pak automobilka neplánuje žádné změny. Konkrétně u modelů A4 a A5 bude odlišné značení zachováno i z toho důvodu, že model A5 je fyzicky větší, jak uvedli zástupci značky pro britský Autocar.