Hlavní obsah

Audi modernizuje e-tron GT, novinka je nejvýkonnějším modelem značky

Modernizace Audi e-tron GT slibuje vyšší výkon, rychlejší nabíjení, delší dojezd a vyšší komfort. Největší pozornost ale přitahuje nová vlajková verze, která je s výkonem 925 koní nejvýkonnějším produkčním modelem v historii značky.

Foto: Audi

Modernizované Audi e-tron GT (zleva verze S, GT performance a GT)

Článek

Nedlouho po modernizaci čistě elektrického Porsche Taycan přichází na řadu také modernizace modelu Audi e-tron GT, který je jeho vzdáleným koncernovým příbuzným. Model z dílny Audi, který je na trhu od roku 2021, přináší kromě tradičních vylepšení i vyšší výkon a novou vlajkovou verzi.

Nové Audi e-tron GT je dostupné ve třech verzích, základní Audi S e-tron GT, vyšší RS e-tron GT a vrcholné RS e-tron GT performance. Rozdíly mezi verzemi lze spatřit v lehce odlišném designu, například tvarování předního nárazníku a jeho lakování. Nepatrně odlišná je také nabídka kol o rozměrech 20 a 21 palců.

Porsche Taycan má svůj vrchol. Verze Turbo GT už láme rekordy

AutoMoto

Drobným vylepšením prošla kabina, která nabídne nově navržená sedadla, volant, kryty prahů a upravenou nabídku materiálů, vybíraných s ohledem na udržitelnost. Automobilka také upravila obsah digitálních budíků, nabídku dekorů či loga promítaná ze dveří na zem.

Novinkou je rovněž volitelná panoramatická střecha s technologií tekutých krystalů (PDLC), kterou lze jednoduše zneprůhlednit stiskem jednoho tlačítka.

Zřejmě největší a nejdůležitější změny se však odehrály v oblasti techniky. Nové Audi e-tron GT je standardně vybaveno baterií s využitelnou kapacitou 97 kWh, která je o 9 kg lehčí než předchozí baterie s využitelnou kapacitou 84 kWh. Dojezd by se tak měl v ideálních podmínkách pohybovat kolem 609 kilometrů na jedno nabití.

Automobilka také zapracovala na nabíjení. Nejvyšší výkon na nabíječce vzrostl z 270 na 320 kW, díky čemuž by nabití z 10 na 80 procent mělo trvat jen 18 minut, zastávka na 10 minut u nabíječky by pak měla znamenat dojezd okolo 280 km. Baterie navíc slibuje schopnost udržet nabíjecí výkon přes 280 kW delší dobu.

Vylepšením prošel také systém předehřevu a chlazení baterie, který potřebuje méně času, zatímco systém rekuperativního brzdění, jehož intenzita se nastavuje pádly pod volantem, nyní dosahuje výkonu 400 kW namísto původních 290 kW.

Nejvýkonnější produkční model v historii

Nové jsou i elektromotory, přičemž se vždy bavíme o dvou - každém na jedné nápravě. Základní Audi S e-tron nově nabízí kombinovaný výkon 500 kW, čímž dokonce překonává starší model RS e-tron GT. Ten pak nově posílil na kombinovaný výkon 630 kW, zatímco vrcholný RS e-tron GT performance nabízí až 680 kW. Jedná se tak o nejvýkonnější produkční model v historii značky.

Díky vyššímu výkonu tak základní Audi S e-tron GT slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, vyšší verze RS e-tron GT snižuje čas na 2,8 sekundy a vlajkovému modelu stačí 2,5 sekundy. Nejvyšší rychlost základního modelu končí při 245 km/h, vyšší modely RS zvládnou 250 km/h.

S nárůstem výkonu došlo také k vylepšení brzd. Standardem jsou ocelové kotouče, přičemž modely RS mají kotouče opatřené vrstvou karbidu wolframu, což je mimořádně tuhý materiál. Volitelně jsou ale pro všechny motorizace dostupné i karbon-keramické kotouče s desetipístkovými předními třmeny.

Další důležitou úpravou je pak vylepšení standardního vzduchového podvozku i volitelného aktivního podvozku, kdy nové nastavení slibuje udržet vůz v ideální, téměř horizontální poloze nejen při prudkém zrychlení a brzdění, ale i při zatáčení. Volitelným příslušenstvím pak zůstává systém řízení všech kol.

Nové Audi e-tron GT už je dostupné k objednání, přičemž základní model S startuje od ceny 126 000 eur (zhruba 3,1 milionu korun), vyšší verze RS přijde minimálně na 147 000 eur (zhruba 3,63 milionu korun) a vlajkový model RS performance stojí od 160 500 eur (zhruba 3,97 milionu korun).

Audi RS 4 Avant slaví 25 let, limitovaná edice nabídne 470 koní

AutoMoto

Audi skončí s matoucím značením svých modelů

AutoMoto

Výběr článků

Načítám