Článek
Po údajných podvodech s testováním plug-in hybridů [celá zpráva] přichází další zkazky o tom, že měření emisí vozů Audi není bez poskvrny. Problémy s emisemi v Jižní Koreji, kterých se týkají, však nejsou čerstvé - podvody popisoval interní audit z července 2016.
Zpráva z auditu nebyla původně předložena vyšetřovatelům kauzy Dieselgate - masivního emisního skandálu koncernu Volkswagen, který propukl v roce 2015 v Severní Americe -, protože k tomu Audi nebylo povinno, ale byla zkonfiskována při razii na ředitelství Audi v roce 2017. Na veřejnost se ovšem informace dostávají až nyní.
V této zprávě bylo popsáno, jak někteří zaměstnanci značky cíleně manipulovali s výsledky testů a falšovali VIN, aby významně ztížili či znemožnili konkrétní dohledání emisních dat pro jednotlivá VIN. Mělo se to dít v závodech v Ingolstadtu a v Neckarsulmu.
Jihokorejské podvody souvisí s Dieselgate
Podle webu Jalopnik se tyto podvody děly od roku 2013 a souvisí s Dieselgate. Informace o tom, že Audi do Jižní Koreje vyvezlo určité množství aut s jedním a tím samým VIN, se na svět dostaly už před více než rokem, ale důvod, proč se tak stalo, nebyl jasný.
Nyní už podle listu víme, že to souviselo s emisemi. Audi v prohlášení nyní potvrdilo, že tři zaměstnanci jsou kvůli těmto nesrovnalostem vyšetřováni, ovšem zdůraznilo, že se nejedná o členy představenstva.
Německé noviny Handelsblatt v minulosti napsaly, že automobilka v souvislosti s jihokorejskými podvody hovořila o blíže neupřesněném „čínském gangu”, který na ní podvody žádal. O tomto údajném gangu však bližší informace podány nebyly, vyšetřování stále probíhá.