Článek
Audi se v konceptu Le Mans rozhodla vytvořit civilní závodní vůz odvozený od úspěšných sportovních speciálů R8, které mají na kontě trojnásobné vítězství ve nejznámějším vytrvalostním závodě na světě 24 hodin Le Mans.
Linie vozu plně dokládají příslušnost této studie do rodiny automobilů se spojenými kruhy na kapotě. V oblých rysech předních partií vozů jsou lehce rozpoznatelné modely Audi TT či studie ze Ženevy Nuvolari quattro GT.
:. Audi Le Mans quattro
Pohledný vůz s rozměry (š/d/v) 1900/4370/1250 mm nenechá nikoho na pochybách o ideálních předpokladech pro excelentní sportovní výkony. Rozvor 2650 mm pak nabízí prostorný interiér a ponechává dostatek místa pro do V podélně uložený desetiválec biturbo s přímým vstřikováním paliva FSI. K dobrým jízdním vlastnostem přispívá i váha vozu, která je 1530 kg.
Dvoumístný sportovní vůz je poháněn pětilitrovým desetiválcem o výkonu 449 kW při 6800 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment je dosažen již při 1750 otáčkách za minutu. Převod rychlostí zajišťuje sekvenční šestistupňová převodovka. Z nuly na stovku Audi Le Mans Quattro vystřelí za 3,7 vteřiny.
:. Závodní speciál Audi R8
Letošní závod 24 hodin Le Mans skončilo Audi R8 s posádkou Ara, Werner a Magnussen až čtvrté se ztrátou sedmi kol na první posádku Smith,Capello a Kristensen na voze Bentley. Kristensen si tak připsal čtvrté vítězství v řadě. Předchozích třech prvenství dosáhl právě s Audi. Poprvé automobilka vstoupila do vytrvalostního závodu v roce 1999 s vozy R8R. A hned první účast proměnila v třetí a čtvrté místo.