Článek
Automobilka Audi zveřejnila první ukázku modernizovaného elektrického sedanu Audi e-tron GT, který byl poprvé představen již v roce 2021. Kromě tradičních úprav designu a techniky nabídne model také novou vlajkovou verzi, nesoucí tradiční označení RS Performance, kterou vidíme na ukázkách.
Začít můžeme tradičně od designu, který poodhaluje prototyp s unikátním polepem. Změny nejsou příliš výrazné, přesto si můžeme všimnout upraveného nárazníku i masky, zatímco vzadu je poněkud odlišný difuzor. Podběhy by měla vyplňovat nová aerodynamicky tvarovaná kola.
Modernizované Porsche Taycan představeno, Turbo S je historicky nejvýkonnějším modelem značky

Automobilka sice konkrétní technická vylepšení neuvádí, nápovědou ale může být nedávná modernizace modelu Porsche Taycan, který s modelem Audi e-tron GT sdílí technické základy.
Modernizovaný e-tron by tak mohl nabídnout výkonnější elektromotory, nabíjení výkonem až 320 kW (namísto současných 270 kW) a zvýšení dojezdu díky instalaci větších baterií, jejichž kapacita by ze současných 93,4 kWh mohla vzrůst až na 105 kW.
Asi největší očekávání ale vzbuzuje nová vlajková loď, model Audi RS e-tron GT Performance. Výkon by měl překonat stávajících 475 kW (646 k) modelu RS e-tron GT, pravděpodobně ale nebude dosahovat výkonu vlajkového Porsche Taycan Turbo S, které nabízí 700 kW (952 k).
Kromě vyššího výkonu ale nový model nabídne i vylepšený podvozek s nezávisle ovládanými tlumiči vybavenými dvojicí ventilů, poskytující ještě rychlejší reakce. Podvozek by měl být odvozen od nového modelu Porsche Panamera, v podání Audi by však měl nabízet větší důraz na komfort.
Modernizované Audi e-tron GT by mělo být představeno ještě letos, konkrétní termín ovšem prozatím neznáme.
Audi skončí s matoucím značením svých modelů
