Článek
S délkou 4,9 metru, šířkou 1,98 metru a výškou 1,53 metru při rozvoru 2,93 metru patří nový koncept k větším modelům kategorie SUV. Na rozdíl od Škody Vision E, jež je postavená na stejném technickém základu, mu ale nechybí zpětná zrcátka. Co naopak na dveřích nenajdete, jsou kliky.
Kola mají vpravdě obří rozměr – 23 palců. Hmotnost automobilka neuvádí (ale rozhodně se bude blížit dvěma tunám, elektromobily jsou obecně kvůli bateriím těžké), známe ale rozložení hmotnosti mezi nápravami – 52 : 48 (vpředu/vzadu).
Všechna použitá světla jsou diodová, na přední světlomety je použito 250 diod pro každou stranu. Osmiúhelníková maska Singleframe odkazuje na současná audi, parádním prvkem je pak prudké sklonění zadního sloupku.
Výkon až 503 koní
O pohon se starají hned tři elektromotory – jeden na přední nápravě a dva na zadní, poháněná jsou všechna kola. Celkový výkon je rovný 320 kW – krátkodobě dokonce 370 kW, což je 503 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 4,5 sekundy. Dojezd na jedno nabití lithium-iontových baterií (kapacita 95 kWh) činí 500 kilometrů.
Akumulátory mohou být nabíjeny systémem kombinovaného nabíjení CCS (Combined Charging System) se dvěma zásuvkami pro střídavý (AC) a stejnosměrný (DC) proud. Na 80 procent kapacity se dobijí za půlhodinu.
„Zcela záměrně ukazujeme Audi e-tron Sportback poprvé v Šanghaji, protože Čína je nejdůležitějším trhem pro elektromobily na světě. To platí z hlediska infrastruktury, státní podpory i prodeje. Již dnes je tu v provozu přibližně 150 000 nabíjecích stanic, do konce roku 2017 k nim přibude dalších 100 000,” uvedl člen představenstva Audi Dietmar Voggenreite.