Článek
Model e-tron je prvním plně elektrickým Audi a samozřejmě má pohon všech kol, u Audi nazvaný quattro. Kitzbühelský Streif je nejtěžší sjezdovka na světě s úsekem, který má sklon 85 %, tedy 38,25 stupně – říká se mu Mausefalle, česky Myší díra. A fanoušci automobilky si jistě vzpomenou na reklamu na Quattro, ve které se model 100 vybavený tímto systémem vyšplhal na skokanský můstek.
V rámci propagace e-tronu tedy v podstatě neexistuje možnost něco podobného s novým elektromobilem nezopakovat. Tentokrát však nikoliv na skokanském můstku, nýbrž na zmíněné Myší díře.
E-tron pro tento kousek nebyl tak úplně sériový – na zadní nápravě měl dva elektromotory místo jednoho. To znamená kombinovaný výkon 503 koní a točivý moment na kolech, tedy po zpřevodování, 8920 N.m. Kromě toho Audi upravilo také software řídící rozdělování točivého momentu pro jednotlivá kola.
A protože výkon by bez trakce byl k ničemu, vůz dostal kola a pneumatiky s hřeby, vyvinuté ve spolupráci s Red Bullem konkréntě pro tento výjezd. Byť pneumatiky s hřeby jde normálně koupit (jen se s nimi na veřejné silnice v Česku nesmí), tyhle kousky byste asi na internetu hledali marně.
Kromě toho tu jsou bezpečnostní modifikace, např. ochranný rám v interiéru a pro rallycrossového šampiona Mattiase Ekströma, který seděl za volantem, také závodní sedačka se šestibodovým bezpečnostním pásem.
Ve videu si jistě všimnete i kabelu, na kterém auto „visí” – podle slov Audi na něm byl vůz připojen z bezpečnostních důvodů, ale neměl žádné zařízení, které by umožňovalo auto do kopce táhnout.
Že si onu starou reklamu na Quattro nepamatujete? Tady je, pochází z roku 1986 a vznikla na skokanském můstku ve finské Kaipole. Stoupání je tu osmdesátiprocentní, což znamená sklon 37,5 stupně.