Článek
Po premiéře stylové varianty Sportback přijíždí Audi e-tron v obou dostupných verzích také jako e-tron S a e-tron Sportback S. Hlavní novinkou je jeden elektromotor navíc.
Vpředu zůstává jeden elektromotor, vzadu jsou nově dva. Zadní náprava tak již nemá mechanický diferenciál, oba elektromotory jsou spárovány jednostupňovým převodem k danému zadnímu kolu a jejich výkon je elektronicky řízen.
Zvyknete si na kamery místo zrcátek? Novinku od Audi jsme otestovali v pražském provozu
V provozním režimu S poskytují po dobu osmi sekund nejvyšší výkon 370 kW (503 koní) a maximální točivý moment 973 Nm. Klasický sprint z nuly na sto km/h trvá 4,5 sekundy, maximální rychlost činí omezených 210 km/h.
Bateriový balíček o kapacitě 95 kWh umožní dojezd na jedno nabití až 360 km, respektive 365 km v případě stylovější a aerodynamicky výhodně verze Sportback.
Za elektromotor navíc ale zaplatíte v podobě udávaného dojezdu. Slabší verze 55 quattro produkují méně výkonu a točivého momentu, 300 kW (407 koní) a 664 Nm, ovšem se stejným bateriovým modulem mají udávaný dojezd až 446 km.
Test Audi e-tron: Skvělé auto do nepřipravené doby
Novinkou je také progresivní řízení a specifické nastavení vzduchového odpružení. Mění světlou výšku v závislosti na jízdní situaci a nastavení až o 76 milimetrů. Posílená brzdová soustava má vpředu šestipístkové brzdové třmeny, takže se počítá i s opravdu ostrou jízdou, kdy rekuperace brzdné energie nestačí.
Pokud jde o design, „eskové” modely nabízí odlišné nárazníky a například i podběhy kol jsou na obou stranách o 23 milimetrů širší. Kola mohou mít disky o průměru až 22 palců. Do interiéru se nastěhovaly specifické materiály včetně Alcantary a kartáčovaného hliníku.
Modely S pro řadu e-tron a e-tron Sportback se na český trh dostanou na podzim letošního roku, ceny zatím nebyly stanoveny.