Článek
Na první pohled je znát, že je to vlastně Audi A7. I rozměrově odpovídá: 4,97 x 1,96 x 1,38 m a rozvor 2,9 m. Jenže tohle není jen nová karoserie. Je to vlastně kompletně nový vůz, který stojí na elektrické platformě Porsche Taycan. Jde tedy o elektrickou sdílenou techniku, která bude mít velmi zajímavé parametry. Jen posuďte sami.
Pod kapotou jsou elektromotory o souhrnném výkonu 434 kW. Samozřejmě jsou rozděleny tak, že jde o pohon všech kol, jakési elektrické e-Quattro. Elektronika se stará o rozdělení síly na nápravách rychleji než Haldex.
Auto díky silným elektromotorům zrychlí na stovku za 3,5 sekundy (Tesla Model S to zvládne za 4,2 s) a maximální rychlost je 240 km/h. U elektromobilu je ovšem důležitý dojezd. Zde je 400 km, když všechny Li-On akumulátory (90 kWh) jsou uloženy pod podlahou vozidla, takže výrazně snižují těžiště. V dojezdu je tedy Tesla o malý kousek lepší. Vůz je ovšem připraven na rychlé nabíjení. Díky osmisetvoltovému systému dokáže nabít akumulátory na 80 % energie za 20 minut. Navíc má bezkontaktní nabíjení.
Moderna i do série
Automobil má dost výrazný vzhled. Ostré linky procházejí celým autem a jsou asi netypičtějším prvkem. Proč je koncept čtyřdveřovým kupé? Protože až přijde do výroby, což bude v roce 2020, tak nahradí Audi A7. Samozřejmě že Audi bude muset počkat na to, až vyjede na silnice Taycan, jehož jsou vlastně všechny technologie.
Může se vám hodit na Garáž.cz