Článek
Audi o svých záměrech informovalo oficiální cestou, dá se tak očekávat velmi brzká realizace projektu. V druhé polovině tohoto roku začne po celém Německu budovat celkově šest center pro vysokonapěťové dobíjení elektromobilů.
Elektrická budoucnost Bentley začne úzkou spoluprací s Audi

V tuto chvíli má Audi jednat s potencionálními partnery o tom, kde centra vzniknou, a také proto zatím neznáme jejich přesnou polohu. Podle ilustračních snímků se bude jednat o budovy, které by měly mít ve spodní části parkovací místa s dobíjecími stanicemi a v patře gauče a například jídelnu, kde by mohl majitel přečkat dobu dobíjení.

Dobíjecí centrum Audi
Centra by měla být vybavena vysoce výkonnými dobíjecími stanicemi typu HCP, které si budou muset majitelé předem rezervovat. Hovoří se o dobíjecím výkonu 300 kW, který by například Audi E-tron GT dobil z 0 na 80 % kapacity baterie za přibližně 23 minut.
Typologie budovy byla údajně navržena tak, aby se dala jednoduše rozebrat a přemístit na jiné místo. Zkrátka tam, kam bude potřeba. Energie přitom bude ekologická. Audi tvrdí, že bude pocházet z vyřazených lithium-iontových baterií odebraných ze starých elektromobilů.
Audi představuje Q4 e-tron, prémiového příbuzného Škody Enyaq

„Flexibilní vysoce výkonný nabíjecí park HPC, jako je tento představený, nevyžaduje od místní elektrické sítě mnoho a využívá koncept udržitelné energie. Nabíjecí centrum ztělesňuje naši touhu po éře elektřiny a zdůrazňuje závazek Audi vůči společnosti,“ uvedl člen rady technického vývoje v Audi Oliver Hoffman.

Dobíjecí centrum Audi
Nabíjecí centra jsou zatím nejnovějším z velké řady projektů Audi v rámci nástupu éry elektromobilů. Inženýři německé automobilky mimo jiné pracují třeba i na projektu obousměrného dobíjení. Ten spočívá v tom, že by elektromobily nejen přijímaly proud, ale také ho ukládaly nebo dodávaly zpět do sítě.