Článek
Audi o svých záměrech informovalo oficiální cestou, dá se tak očekávat velmi brzká realizace projektu. V druhé polovině tohoto roku začne po celém Německu budovat celkově šest center pro vysokonapěťové dobíjení elektromobilů.
Elektrická budoucnost Bentley začne úzkou spoluprací s Audi
V tuto chvíli má Audi jednat s potencionálními partnery o tom, kde centra vzniknou, a také proto zatím neznáme jejich přesnou polohu. Podle ilustračních snímků se bude jednat o budovy, které by měly mít ve spodní části parkovací místa s dobíjecími stanicemi a v patře gauče a například jídelnu, kde by mohl majitel přečkat dobu dobíjení.
Centra by měla být vybavena vysoce výkonnými dobíjecími stanicemi typu HCP, které si budou muset majitelé předem rezervovat. Hovoří se o dobíjecím výkonu 300 kW, který by například Audi E-tron GT dobil z 0 na 80 % kapacity baterie za přibližně 23 minut.
Typologie budovy byla údajně navržena tak, aby se dala jednoduše rozebrat a přemístit na jiné místo. Zkrátka tam, kam bude potřeba. Energie přitom bude ekologická. Audi tvrdí, že bude pocházet z vyřazených lithium-iontových baterií odebraných ze starých elektromobilů.
Audi představuje Q4 e-tron, prémiového příbuzného Škody Enyaq
„Flexibilní vysoce výkonný nabíjecí park HPC, jako je tento představený, nevyžaduje od místní elektrické sítě mnoho a využívá koncept udržitelné energie. Nabíjecí centrum ztělesňuje naši touhu po éře elektřiny a zdůrazňuje závazek Audi vůči společnosti,“ uvedl člen rady technického vývoje v Audi Oliver Hoffman.
Nabíjecí centra jsou zatím nejnovějším z velké řady projektů Audi v rámci nástupu éry elektromobilů. Inženýři německé automobilky mimo jiné pracují třeba i na projektu obousměrného dobíjení. Ten spočívá v tom, že by elektromobily nejen přijímaly proud, ale také ho ukládaly nebo dodávaly zpět do sítě.